۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
جهش تولید در گرو درخشش شرکتهای دانش بنیان است
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

جهش تولید در گرو درخشش شرکتهای دانش بنیان است

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از عوامل موثر در اجرایی شدن جهش تولید، فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان است.

 به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه در مراسم افتتاح هزار استاندارد جدید آموزش مهارت گفت: زمانی اینکه بتوانیم در سال از ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم یک هدف دست یافتنی تلقی می شد و قانونگذاران آن را در برنامه ششم ابلاغ کردند اما تغییر شرایط کشور و عدم دستیابی به منابع سرمایه گذاری خارجی و محدود شدن منابع ارزی و ریالی، ناچار شدیم تغییراتی اعمال کنیم.

نوبخت گفت: ابتدا به تغییر اهداف توجه شد که یک موضوع الزامی به شمار می رفت.

وی افزود: با توجه به این همه نیروی آماده به کار و رقابتی که با کشورهای منطقه داریم نمی توانستیم به کمتر از ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی فکر کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید امکانات را به افزایش بهره وری سوق دهیم، گفت: ما نمی توانیم برای ایجاد پارک های علم و فناوری جدید سرمایه گذاری کنیم و باید پارک های موجود را به افزایش بهره وری سوق دهیم.

نوبخت افزود: حال که نمی توانیم سرمایه گذاری جدید داشته باشیم، حتما باید بنیان تولید خود را بر پایه دانش و فناوری های نو قرار دهیم و عمل نیروی انسانی نیز متکی به افزایش مهارت ها باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: این سازمان به عنوان متولی توسعه کشور برنامه خود را بر اساس وضعیت موجود تغییر داده تا از محل افزایش بهره وری هم رشد تولید و هم افزایش اشتغال را داشته باشیم.

نوبخت با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای نقش اساسی در این زمینه دارد، از آمادگی سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از این سازمان خبر داد.

کد خبر: ۳۳٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha