۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
خرید ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی خبر داد

خرید ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، علیرضا زارعی با اشاره به خریداری ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان گفت: ۱۹۶ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان آذربایجان غربی، با قیمت تضمینی و بیش از چهار هزار تن نیز با قیمت توافقی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: افزون بر ۱۹۱ میلیارد تومان از ۵۰۷ میلیارد تومان مطالبه گندم کاران استان، تا ۲۳ تیرماه امسال تسویه شده است.

زارعی با بیان اینکه گندم آذربایجان‌غربی از کیفیت مطلوبی نسبت به میانگین کشوری برخوردار است‎، افزود: علیرغم تعیین دو هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم، به دلیل پاک بودن محصول گندم کاران استان بیش از متوسط کشوری و به قیمت دو هزار و ۵۳۶ خریداری شده است.

وی ادامه داد: برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان، ۶۴ مرکز خرید گندم شامل بر ۳۵ مرکز خرید در انبارهای تعاون روستایی و ۲۹ مرکز در سیلوهای استان راه‌اندازی شده است.

زارعی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد، گفت: ظرفیت نگهداری گندم در سیلوهای استان آذربایجان غربی بیش از دو برابر گندم تولید شده در استان است.

کد خبر: ۳۳٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha