۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
استفاده نادرست از وسایل سرمایشی، مهمترین دلیل افزایش مصرف برق
مدیرکل روابط عمومی توانیر عنوان کرد

استفاده نادرست از وسایل سرمایشی، مهمترین دلیل افزایش مصرف برق

صالحی، مدیرکل روابط عمومی توانیر گفت: هفته گذشته، همزمان با بالارفتن دمای هوا، مصرف برق به طور چشمگیری افزایش یافت و همین امر باعث شد که صنعت برق روزهای سختی را پشت سربگذارد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، مصرف برق در روزهای گذشته به دلیل استفاده نادرست از وسایل سرمایشی به اوج خود رسید.

ابوذر صالحی خاطرنشان کرد: امسال اوج مصرف برق از ۵۸ هزار و ۲۵۰ مگاوات نیز فراتر رفت که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

صالحی با بیان این که همه پرسنل صنعت برق در این روزهای گرم، بدون وقفه برای تامین برق هموطنان تلاش می کنند، یاداور شد: مصرف برق در روزهای گذشته به دلیل استفاده بیش از حد و گاه نادرست از وسایل سرمایشی به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: در روزهای گرم مقدار قابل توجهی از برق تولیدی در کشور، صرف بارهای سرمایشی مثل کولرهای آبی و گازی و سیستم های سرمایشی چیلرها می شود. این درحالی است که با تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، می توان به میزان قابل توجهی مصرف برق را کنترل کرد.

صالحی گفت:  امکان ذخیره سازی برق وجود ندارد و به این منظور باید برای تامین برق هر دستگاه برقی که در لحظه روشن می شود، به همان میزان باید در نیروگاه برق تولید و به دست مصرف کننده برسد. پس در هر لحظه ارتباط ما با مشترکان در پایداری برق تاثیرگذار است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر همچنین به شرایط کنونی و خاص کرونایی کشور اشاره کرد و افزود: همکاران ما در صنعت برق به صورت شبانه روزی در تلاشند که برق مطمئن و پایدار و بدون لحظه ای وقفه به دست هموطنان در سراسر کشور برسد.   چرا این روزها هموطنانی هستند که دوران قرنطینه  را در منزل سپری می کنند  به همین دلیل این روزها برق حکم نفس را برای مردم دارد.

صالحی خاطرنشان ساخت:  از دید صنعت برق هر خانه می تواند حکم یک درمانگاه را داشته باشد. به همین دلیل نیز  همانگونه که همکاران ما به شدت برای تامین و پایدار ماندن برق  بیمارستان ها، مراکز درمانی مراکز انتقال خون و سایر مراکز حیاتی و حساس، تلاش می کنند،   در مورد برق منازل هم مراقبت ویژه ای دارند.

وی  در عین حال از همه مشترکان خواست که به ویژه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ ، ضمن تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده  از وسایل برقی پرمصرف را نیز به ساعت های ابتدایی صبح یا انتهای شب موکول کنند.

کد خبر: ۳۳٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha