۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
«کد عاملیت» درصورت بروز هرگونه تخلف سیمانی باطل می‌شود
هشدار سازمان‌حمایت به گرانفروشان؛

«کد عاملیت» درصورت بروز هرگونه تخلف سیمانی باطل می‌شود

منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای وخدماتی سازمان‌حمایت بابیان اینکه بازرسان سازمان صمت استانها مکلف هستند نسبت به اعمال نظارت جدی برعملکرد عاملین توزیع سیمان اقدام کنند، نسبت به قطع کدعاملیت متخلفان هشدارداد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، وحید منایی در رابطه با نوسانات قیمتی اخیر در حوزه سیمان گفت: در تعیین قیمت مقرر شد اولا نسبت به تامین و عرضه به هنگام انواع محصول سیمان توسط کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی اقدام شود و در ثانی با همکاری مستمر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، اطلاعات میزان تولید و توزیع شرکت ها بدست سازمان حمایت برسد و همکاری لازم برای نظارت موثر و مستمر صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای رعایت قیمت فروش نیز، باید کارخانه، عمده و خرده فروش نسبت به سقف نرخ قیمت تعیین شده برای مصرف کننده [رعایت های لازم را در نظر گیرند] که برای هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان خاکستری، ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان باید در نظر گرفته شود.

منایی اضافه کرد: بازرسان سازمان صمت استان ها مکلف هستند نسبت به اعمال نظارت جدی بر عملکرد عاملین توزیع سیمان اقدام کنند که اگر به مورد تخلف نظیر امتناع را عرضه یا گران فروشی برخورد کنند، باید برای متخلفین علاوه بر تشکیل پرونده تعزیری، نسبت به قطع تحویل سیمان [یعنی قطع کد عاملیت] مجازات لازم را در نظر گیرند.

این مقام مسئول در سازمان حمایت ادامه داد: انجمن صنفی کارفرمایان با هماهنگی تولید کننده ها در صورت مشاهده تخلف، راسا قادر به ابطال کد عاملیت است.

منایی شناسایی و امکان رهگیری موجودی سیمان را از دیگر الزامات مهم برشمرد و افزود: سیمان مشمول اعمال موجودی است و باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه ها باید فرایند تولید، توزیع و انبار سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت کنند.

کد خبر: ۳۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha