۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
ارائه تسهیلات به واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی قم
رئیس پارک علم و فناوری قم خبر داد؛

ارائه تسهیلات به واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی قم

قم - رئیس پارک علم و فناوری قم با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فناوری در حوزه کشاورزی از پرداخت تسهیلات متنوع به واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و پارک علم و فناوری استان قم برای فراهم آوری تسهیلات و حمایت‌های لازم از واحدهای فناور مرکز رشد مشترک کشاورزی قبل از ظهر شنبه توافقنامه همکاری امضاء کردند.

در این توافق نامه برنامه‌ریزی، توسعه، و بهره‌برداری از مرکز رشد مشترک واحدهای فناور کشاورزی استان قم، شناسایی، پذیرش، استقرار، و حمایت از فعالیت‌های هسته‌ها واحدهای فناور برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های کشاورزی از اولویت‌های اصلی بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم، با اشاره به اینکه این توافق نامه در راستای ایجاد بستری مناسب برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان زیرساخت اصلی اقتصاد مقاومتی و در اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری انجام شده است، گفت: هدایت سرمایه‌های انسانی به سوی کسب و کارهای دانش بنیان از جمله اهداف مهم تأسیس و راه اندازی مراکز رشد فناوری است.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های فناوری کشاورزی
سید حسین اخوان علوی با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فناوری در حوزه کشاورزی، گفت: بدون شک توسعه و گسترش فعالیت‌های بخش کشاورزی تنها با ایجاد زیرساخت و ابزارهای فناوری امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها و ارائه تسهیلات برای مرکز رشد کشاورزی مانند سایر مراکز رشد مستقر در پارک علم و فناوری فعال و مداوم خواهد بود، گفت: پارک علم و فناوری استان قم در زمینه اخذ مجوز تأسیس، صدور ابلاغ مدیر و اعضای شورای فناوری، آموزش و مشاوره کارکنان در خصوص راه اندازی و مدیریت، حمایت و پشتیبانی مالی و اعتباری از هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر، بهره‌مندی آنها از آیین نامه‌های حمایتی و انواع خدمات آموزشی و مشاوره‌ای پارک، نظارت بر فرایند جذب، پذیرش و ارزشیابی هسته‌ها و واحدهای فناورهمکاری و صدور مجوزهای لازم توانسته خدمات خوبی را ارائه دهد.

توسعه فناوری در حوزه‌های مختلف کشاورزی یک اصل اجتناب ناپذیر است
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه فناوری در حوزه‌های مختلف کشاورزی یک اصل اجتناب ناپذیر است، گفت: در حال حاضر ساختمانی با زیر بنای 500 مترمربع از ساختمان‌های شماره 2 مرکز به انضمام یک هکتار از زمین‌های زراعی در ایستگاه جنب بوستان غدیر در اختیار این مرکز رشد قرار دارد.

محمد رضا نائینی تأمین زیرساخت‌های فیزیکی، تأمین هزینه‌های جاری و نگهداری ساختمان مرکز رشد را از جمله وظایف مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان عنوان کرد و گفت: امکان استفاده واحدهای فناور عضو مرکز رشد مشترک از عرصه، ادوات، و تجهیزات مزرعه‌ای، صحرایی، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های تخصصی استفاده از توان اعضای هیأت علمی و محققان مرکز در داوری و ارزیابی ایده‌ها، طرح‌ها، و محصولات فناورانه و نیز در ارائه مشاوره و هدایتگری اعضای مرکز رشد مشترک از جمله برنامه‌های حمایتی مرکز است.

گفتنی است مرکز رشد مشترک کشاورزی دارای 18 واحد فناور عضو زیر نظر سازمانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم و یکی از مراکز رشد تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قم است و از بهمن‌ماه سال 97 رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.

کد خبر: ۳۳٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha