۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
۳۰ میلیون آمریکایی از مزایای بیکاری محروم می‌شوند

۳۰ میلیون آمریکایی از مزایای بیکاری محروم می‌شوند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: ۳۰ میلیون آمریکایی در آستانه از دست دادن مزایای بیکاری خود قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، از آن جا که مذاکرات بین نمایندگان کنگره و کاخ سفید با بن بست مواجه شده است، ۳۰ میلیون آمریکایی در آستانه از دست دادن مزایای بیکاری خود قرار دارند.

این روزنامه در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان «۳۰ میلیون آمریکایی از مزایای بیکاری محروم می‌شوند» نوشت: در حالی که قانونگذاران بلند پایه در کنگره و مقامات کاخ سفید در مذاکرات خود درباره موضوع تمدید مزایای بیکاری آمریکایی‌ها به بن بست رسیدند، حدود ۳۰ میلیون کارگر آمریکایی در آستانه از دست دادن مزایای بیکاری خود هستند که در چهار ماه گذشته در جریان شیوع همه گیری کرونا بخش اعظمی از اقتصاد کشور را سر پا نگه داشته است.

طرح ارائه مزایای بیکاری روز جمعه به طور رسمی به پایان می‌رسد؛ روزی که مقامات دموکرات و جمهوریخواه آمریکا یکدیگر را برای این مذاکرات شکست خورده مسئول و مقصر می‌دانند.

مارک مدوز رئیس کارکنان کاخ سفید مارک در اظهاراتی اعلام کرد دموکرات‌ها پیشنهادهای معقول در این زمینه را رد کرده اند، حال آن که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان مجلس آمریکا نیز جمهوریخواهان را به دلیل تلاش آن‌ها برای پیشنهاد کوتاه مدتی که می‌توانست این مزایای بیکاری را تنها برای یک هفته دیگر تمدید کند، به سخره گرفت.

وی در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «برای ما کاملا روشن و بدیهی است که رئیس جمهور به شدت به دنبال حمایت از آن‌ها است، با این وجود آن چه که ما طبق معمول شاهد هستیم تصمیمات سیاسی از سوی دموکرات‌ها است.»

در حالی که وی این مطالب را عنوان می‌کرد؛ نانسی پلوسی نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی از جمهوریخواهان برای پیشنهاد تمدید کوتاه مدت طرح ادامه مزایای بیکاری انتقاد کرد.
مناقشات بر سر موضوع پرداخت مزایای بیکاری و نحوه تمدید آن ماههاست که به طور جدی بین مقامات در واشنگتن ادامه دارد.

کد خبر: ۳۳٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha