۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
عملیات سد چناره چرداول به زودی آغاز می‌شود
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام:

عملیات سد چناره چرداول به زودی آغاز می‌شود

ایلام- مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: با رفع موانع، عملیات سد چناره چرداول به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، علی پور احمد گفت: بر اساس طرح مطالعاتی، سد چناره روی رودخانه‌ای به همین نام در حد فاصل استان‌های ایلام و کرمانشاه، در ۲۴ کیلومتری اسلام آباد و ۲۵ کیلومتری سرابله ساخته می‌شود.

وی افزود: ساخت سد چناره به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول سالهاست که به دلایلی از جمله عدم تخصیص آب و مشکلات و محدودیت‌های مندرج در موافقتنامه اجرایی نشده بود که با پیگیری‌ها و حمایت استاندار ایلام و مساعدت وزیر نیرو موانع برطرف و در حال آغاز فعالیت اجرایی است.

وی افزود: ظرف کمتر از دو سال تخصیص آب این طرح ابلاغ، مطالعات سد منطبق بر تخصیص ابلاغی بازنگری و به تصویب کمیته تخصصی ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران رسید و در سال ۱۳۹۸ موافقتنامه طرح اصلاح و در پیوست قانون بودجه سال جاری اعتباری برای این طرح پیش بینی شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام تصریح کرد: پس از اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن، رونق تولید، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را در پی خواهد داشت.

پوراحمد در خصوص مشخصات فنی این پروژه اظهار کرد: این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر، طول تاج ۵۵۰ متر و حجم مخزن ۷۷ میلیون متر مکعب با ایجاد چشم اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۳۳٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha