۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
اعتبار کاهش فقر مطلق هرچه زودتر پرداخت شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

اعتبار کاهش فقر مطلق هرچه زودتر پرداخت شود

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر اعتبار کاهش فقر مطلق را به سازمان‌های حمایتی پرداخت کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با انتقاد از افزایش نیافتن مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی تصریح کرد: بعد از گذشت پنج ماه هنوز افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد محقق نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بند ۲۴ تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ردیف اعتباری بالغ بر ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی در نظر شده گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون بودجه سال ۹۹ صراحتا آمده که حداقل ۹۵ درصد این بودجه باید بین خانواده‌های مذکور و مابقی برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران صرف شود.

وی افزود: تاکنون سازمان برنامه و بودجه با پرداخت این ردیف بودجه مخالفت کرده و طی آیین نامه‌ای از سازمان بهزیستی و کمیته امداد خواسته با ۱۰۳ هزار میلیارد ریال آن موافقت کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی با این موضوع موافق نکردند و برای بررسی به هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین ارجاع شد.

وی اضافه کرد: هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین اعلام کرد این اقدام سازمان برنامه و بودجه مغایر قانون بودجه سال ۹۹ بوده، اما با این وجود متاسفانه سازمان برنامه و بودجه موافقت خود را با پرداخت ردیف بودجه کاهش فقر مطلق اعلام نکرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵ درصد از این بودجه که مربوط به اجرای ماده ۶ قانون حمایت از معلولان می‌شود تاکنون ریالی به سازمان‌های حمایتی پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر سال این موضوع رویه‌ای شده است که سازمان برنامه و بودجه بخش عمده‌ای از بودجه ناچیز نهادهای حمایتی پرداخت نمی‌کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دولت در سال گذشته ۲۶ درصد از بودجه سازمان بهزیستی و ۲۷ درصد از بودجه قانون حمایت از معلولان را با توجه به گرانی‌ها و تورم افسار گسیخته که موجب مضاعف شدن مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شده پرداخت نکرده است.

وی یاد آور شد: بر این اساس لازم است هرچه زودتر سازمان برنامه و بودجه ضمن اجرای قانون بودجه ۹۹ به افزایش مستمری مددجویان و پرداخت بودجه کاهش فقر مطلق اقدام کند.

کد خبر: ۳۳٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم هوشیار IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      من معلول جسمی و حرکتی هستم ازشما خواهشمندم مستمری معلولین شدید رو طبق تورم اقزایش چند برابری دهید
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      سلام تورو خدا این دفه نظر منو پخش کنید.میخوام از کل نمایندگان مجلس تشکر کنم .و دستشون رو ببوسم. ما معلولین دستمون به هیچ جا نمیرسه واقای ن... و ق... رو بخدا واگذار میکنیم