۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
برنامه اقتصادی دقیق در شرق استان سمنان دیده نمی‌شود
در سایه فقدان شناساندن مزیت‌های اقتصادی؛

برنامه اقتصادی دقیق در شرق استان سمنان دیده نمی‌شود

شاهرود- صباغ، کارشناس سرمایه‌گذاری بابیان اینکه برنامه اقتصادی دقیقی برای شرق استان سمنان دیده نمی‌شود، گفت: متأسفانه باید گفت همچنان با معضل نبود برنامه‌ریزی، احصاء مزیت‌های اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری در شاهرود و میامی حتی دامغان مواجه هستیم.

محمدتقی صباغ در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه برای توسعه اقتصادی هر منطقه باید برنامه اقتصادی داشته باشد، تأکید کرد: این برنامه باید مبتنی بر پیوست‌هایی شامل اقتصادی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری، اجتماعی و ... باشد که متأسفانه در شرق استان دیده نمی‌شود.

وی احصاء داشته‌ها و مزیت‌ها را پایه اصلی برنامه دانست و تصریح کرد: هیچ‌کس حتی فرماندار شاهرود هم امروز نمی‌تواند به این سؤال پاسخ دهد که مزیت اصلی شاهرود چیست که بتوانیم حول و هوش آن برنامه‌ریزی کنیم.

این کارشناس بابیان اینکه هرگز کار کارشناسی دقیقی بر روی اقتصادی شرق استان سمنان نشده است، تأکید کرد: تکلیف غرب استان مشخص است، صنعت 75 درصد کل استان در غرب ساکن است و مزیت‌های اقتصادی یکی‌یکی احصاء و بر روی آن‌ها کار می‌شود اما چه کسی می‌تواند بگوید مزیت شاهرود و میامی چیست؟

صباغ بیان کرد: بارها اعلام‌شده که کشاورزی مزیت است اما در شهرستانی که چهار سال است محصولات باغی به دلیل سرمازدگی اصلاً دست نمی‌دهند از سوی دیگر تولید گندم کل شرق استان سمنان نصف تولید گندم یک شهرستان کوچک در استان مجاور (گلستان) هم نمی‌شود چه مزیتی کشاورزی برای شرق استان دارد؟ درنتیجه کشاورزی مزیت نیست.

وی بابیان اینکه اگر هم حتی بپذیریم که مثلاً کشاورزی مزیت شرق استان است باید بر روی کدام محصول سرمایه‌گذاری کنیم؟ گفت: کدام مسئول استان سمنان و شهرستان شاهرود حتی می‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد؟

این سرمایه‌گذار و فعال حوزه سرمایه‌گذاری بیان کرد: ما باید برنامه‌ای در شرق استان داشته باشیم که اگر کسی برای سرمایه‌گذاری مراجعه کرد بداند که مزیت‌های اقتصادی این شهرستان‌ها چیست؟ و مثلاً بر روی چه چیزی می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری را کند؟

صباغ افزود: شرق استان بهترین معادن فلزی را دارد اما یک سؤال از مسئولان استان سمنان و شهرستان شاهرود داریم اگر می‌گویند مزیت شاهرود و میامی معادن فلزی است آیا تا بحال فقط و فقط یک طرح مزیت‌دار سرمایه‌گذاری در زمینه این معادن نوشته شده تا به زبان‌های مختلف ترجمه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد؟

وی در پایان گفت: تا این رویه وجود دارد و هرگز نمی توانیم مزیت های اقتصادی شرق استان را ارتقا ببخشیم و وضعیت بیکاری و رشد منفی اقتصادی کماکان همین شکل خواهد ماند.

کد خبر: ۳۳٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha