۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
ظرفیت ۳۰ میلیون دلاری ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ظرفیت ۳۰ میلیون دلاری ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران در شرایط کنونی به دلیل تشدید تحریم ها با مشکلاتی در عرصه درآمدزایی مواجه شده، حال می توان از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی برای درآمدزایی گسترده استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به ضرورت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: در سال های اخیر شرکت های مهندسی کشورمان به پیشرفت های چشمگیری در عرصه صادرات خدمات و فنی مهندسی رسیده اند. البته میزان پیشرفت با چشم انداز این بخش فاصله طولانی دارد، اما روند توسعه این بخش مثبت بوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای منطقه با جمعیت حدود ۵۰۰ میلیون نفری، بازار بسیار خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی هستند، اما از این ظرفیت تاکنون به خوبی استفاده نشده است.

ظرفیت ایران برای صادرات ۳۰ میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی
وی گفت: بر اساس آمارها، شرکت های مهندسی کشورمان ظرفیت صادرات ۳۰ میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی در سال را دارند، اما در شرایط کنونی سالانه حدود ۱ میلیون دلار خدمات صادر می شود.

رضایی کوچی ادامه داد: کارنامه شرکت های مهندسی ایرانی در کشورهای خارجی در اجرای پروژه های سدسازی، راه سازی، تولید صنایع، شبکه ریلی و ایجاد خطوط انتقال اب و برق و موارد دیگر بسیار مثبت بوده است، این کارنامه روشن و برجسته راه را برای حضور مهندسان ایرانی در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه ای باز می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ایران در شرایط کنونی به دلیل تشدید تحریم ها با مشکلاتی در عرصه درآمدزایی مواجه شده، حال می توان از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی برای درآمدزایی گسترده استفاده کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، نقش دیپلماسی اقتصادی را در تقویت حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی اثرگذار دانست و گفت: امیدواریم وزارت امور خارجه بتواند با دیپلماسی و مذاکره راه را برای ورود شرکت های مهندسی کشورمان به بازارهای بین المللی باز کند.

کد خبر: ۳۳٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha