۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور
رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب کشور عنوان کرد؛

از ارزآوری ۲ هزار دلاری هر کامیون ترانزیت تا ارائه خدمات به ۳۰ کشور

رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب کشور از فعال بودن ۶۰ شرکت حمل و نقل با ۴ هزار و ۵۰۰ کامیون در استان خبر داد و گفت: ناوگان فرسوده از جمله عوامل جلوگیری از رقابت ناوگانی و توسعه ناوگان است از این‌رو باید اقدام به واردات کامیون‌های با کیفیت بالا از کشورهای اروپایی کنیم.

به گزارش بازار، حمید باراندوز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  استان آذربایجان‌شرقی دارای ۶۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی فعال بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیونی به صورت چادری کفی و تانکری فعال هستند.

وی ابراز کرد: انجمن در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است و در حال حاضر ۷ مجموعه در انجمن داریم که استان با توجه به سوابق و تعداد اعضا در رتبه سوم قرار دارد.  

رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب کشور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف و آموزش‌های بین‌المللی و لحظات خطر از جمله اقدامات انجمن است.

وی ادامه داد: وجود کمیته‌های حل و اختلاف در انجمن با طرح بیش از ۲۰۰ پرونده در سال و وجود دو غرفه در مرز جلفا و نوردوز برای رفع مشکلات از دیگر عملکرد انجمن می‌توان برشمرد.

باراندوز گفت: در حال حاضر اکثر مجوزهای ترددی کشور را داریم و برای نزدیک به ۳۰ کشور ارائه خدمات می‌شود.  

وی یادآور شد: عضویت انجمن در اتاق بازرگانی، عضویت انجمن در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، ارائه کارت‌های هوشمند به رانندگان ناوگان‌های بین‌المللی جزو عملکرد انجمن است.

باراندوز با تاکید بر اینکه نقش ترانزیت در استان و منطقه بسیار مهم است، گفت: از مزایای ترانزیت می‌توان به درآمد ناخالص و ملی اشاره کرد زیرا با ورود یک ترانزیت بین‌المللی نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار عائد ارزی حاصل می‌شود و همچنین اشتغالزایی را به دنبال دارد ولی توسعه ترانزیت نیاز به نوسازی دارد که فرسودگی ناوگان باعث شده تا رقابتی با کشورهای همسایه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: ناوگان فرسوده از جمله عوامل جلوگیری از رقابت ناوگانی و توسعه ناوگان است از این‌رو باید  اقدام به واردات کامیون‌های با کیفیت بالا از کشورهای اروپایی کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت‌های بین‌المللی شمال‌غرب خاطرنشان کرد: تعدد قوانین باعث برخی تناقضات قانونی شده است زیرا ما با مشکل دخالت ارگان‌های مختلف در امر ترانزیت روبه‌رو هستیم به طوریکه ۱۵ ارگان در این امر دخالت دارد که مانعی بر روند حمل و نقل است.

وی اضافه کرد: صدور بخشنامه خلق‌الساعه از دیگر مشکلات حمل و نقل در کشور است.

باداندوز تاکید کرد: نوسازی ناوگان، اصلاح قوانین و شفاف‌سازی مبهمات، حذف ارزش افزوده از امر ترانزیت از جمله پیشنهادات و درخواست‌های ما می‌باشد.

وی  گفت: سالانه ۸ تا ۱۰ میلیون تن ترانزیت در سال جابه‌جا می‌شود که سهم استان آذربایجان‌شرقی در این میان نزدیک به یک دهم است.

حسین کمالی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل استان اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی، حرکات مهمی انجام گرفت به طوریکه در همه عملیات‌ها تاکید بر پشتیبانی بود که فعالیت‌هایی از قبیل حمل تجهیزات، حمل اقلام و غیره را بر عهده حمل و نقل بود.

وی افزود: در سال ۹۲ نیز حمل کالا و اقلام لازم برای مدافعان حرم را نیز بر عهده داشتیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل استان با تاکید بر اینکه علاوه بر پوشش استان خود، استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی را نیز پوشش دادیم، گفت: حمل و نقل کالا به منطقه آق‌قلا را نیز بر عهده داشتیم و حتی در سیل هشترود با درخواست مدیرکل راهداری تجهیزات ساخت و ساز را حمل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۹۰۰ کامیون محصولات دامی و نهاده‌های دامی را در شرایط خاص به استان حمل کرد.

کمالی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۷ در حدود ۹۸۲ هزار و ۹۲۸ دستگاه کامیون سرویس انجام داده و ۱۳ میلیون  بار حمل کرده‌اند، گفت: در طول ۸ ماه سال جاری  ۹۵۳ هزار و ۹۰۰ سرویس حمل و نقل و ۱۲ میلیون  تن کالا حمل شده است.

کد خبر: ۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha