۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
هر اونس طلا ۱۹۷۶ دلار شد
قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافت

هر اونس طلا ۱۹۷۶ دلار شد

در حالی که کاهش ارزش دلار و آمارهای اقتصادی به شدت منفی منتشر شده از اقتصاد آمریکا سبب هجوم سرمایه گذاران به سمت بازار طلا شده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم تاریخی خود در نوسان بود. قیمت طلا در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه از فوریه ۲۰۱۶ قرار دارد.

به گزارش بازار، در حالی که کاهش ارزش دلار و آمارهای اقتصادی به شدت منفی منتشر شده از اقتصاد آمریکا سبب هجوم سرمایه گذاران به سمت بازار طلا  شده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم تاریخی خود در نوسان بود. قیمت طلا در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه از فوریه ۲۰۱۶ قرار دارد.

قیمت نقره نیز دیروز با ۲.۳ درصد رشد به ۲۴ دلار و ۸ سنت رسید و در مسیر رشد ماهانه حدودا ۳۳ درصدی قرار گرفت. این بیشترین رشد قیمت فلز نقره از زمان ثبت آمارها در سال ۱۹۸۲ میلادی است.

در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا با ۱۹ دلار و ۲۲ سنت معادل ۰.۹۸ درصد رشد به ۱۹۷۵ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۱۹ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۹۷ درصد رشد به ۱۹۸۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا روز سه شنبه به رقم ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت رسید که در تاریخ معاملات بازار طلا بی سابقه بود. در ماه جولای قیمت طلا شاهد رشد بیش از ۱۰ درصدی بود. و در لحظه انتشار  خبر نیز هر اونس دلار ۱۹۷۶ دلار است.  

سوکی کوپر تحلیلگر بانک استاندارد چارترد در این باره گفت: «وضعیت کلی بازار طلا همچنان افزایشی است و انتظار می رود رشد قیمت ها ادامه یابد... د. کاهش نرخ بهره و افت شدید ارزش دلار به رشد قیمت طلا کمک می کند.»

دلار آمریکا روز جمعه در مسیر ثبت بیشترین افت ارزش ماهانه در طی حدود یک دهه اخیر قرار گرفت.

آمارهای جدید نشان می دهد که در پی شیوع گسترده ویروس کرونا اقتصاد آمریکا شدیدترین ضربه از زمان جنگ جهانی دوم را متحمل شده است. سرمایه گذاران همچنین نگران وضعیت آشفته سیاسی در آمریکا هستند.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که احتمالا ناشی از پایین آمدن نرخ بهره و اقدامات محرک اقتصادی گسترده بانک های مرکزی جهان بوده است.

کد خبر: ۳۲٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha