۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
قیمت نفت افزایش یافت
با کاهش ۲ میلیون بشکه ای امریکا؛

قیمت نفت افزایش یافت

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه کاهش تولید نفت آمریکا در ماه می به بالاترین رقم خود رسیده است قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت رشد ماهانه قرار گرفت.

به گزارش بازار، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه کاهش تولید نفت آمریکا در ماه می به بالاترین رقم خود رسیده است قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت رشد ماهانه قرا گرفت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۷ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۳۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش ۳.۳ درصدی در جلسه قبلی، روز جمعه را با ۳۵ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش و در رقم ۴۰ دلار و ۲۷ سنت به پایان رساند ...

در حالی که هر دو شاخص نفتی نسبت به رقم های پایین ثبت شد هدر ماه آوریل افزایش یافته است، نفت برنت چهارمین رشد ماهانه متوالی و نفت خام آمریکا سومین رشد ماهانه متوالی را پشت سر گذاشتند.  

بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا میزان تولید نفت خام این کشور در ماه می با کاهش بی سابقه ۲ میلیون بشکه ای به ۱۰ میلیون بشکه رد روز رسید.

فیل فلین تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «پس از یک روز بد برای شرکت های بزرگ نفتی که شاهد ثبت درآمدهای بسیار پایینی بودند، این آمارها در حال تاثیرگذاری بر بازار نفت است.» وی افزود : «این نشان می دهد که ما شاهد کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار خواهیم بود و اگر اقتصاد روند ترمیمی به خود بگیرد تولیدکنندگان برای تامین تقاضای مورد نیاز با مشکل مواجه خواهند شد.»

روز جمعه روند کاهش ارزش دلار ادامه یافت و این ارز ملی در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه در طی یک دهه گذشته قرار گرفت. روز پنجشنبه اعلام شد که میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال ۳۲.۹ درصد افت داشته که شدیدترین افت تولید از زمان آغاز ثبت آمارها در سال ۱۹۴۷ میلادی بوده است.

سرمایه گذاران معمولا در هنگام افت ارزش دلار، به خرید کالاهای ارزش گذاری شده به دلار روی می آورند.

کد خبر: ۳۲٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha