۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
بررسی مشکلات صدور گواهی بازرسی استاندارد کالاهای صادراتی به عراق
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت خبر داد

بررسی مشکلات صدور گواهی بازرسی استاندارد کالاهای صادراتی به عراق

پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مشکلات رویه‌ها و فرایندهای صدور گواهی بازرسی استاندارد صادرات کالا به عراق در جلسه‌ای با حضور مسئولان بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این مطلب افزود: در این جلسه بر اهمیت رعایت رویه‌های یکسان و فرایندهای اصولی در صدور گواهی‌های استاندارد محصولات صادراتی به عراق به منظور جلوگیری از ورود محصولات غیراستاندارد ایران به عراق تاکید شد.

وی افزود: سازمان استاندارد عراق اخیراً چهار شرکت بین‌المللی را به عنوان مراجع مورد تایید خود برای صدور گواهی استانداردهای کالاهای وارداتی به عراق به طرف ایرانی معرفی کرده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: عدم اتخاذ رویه‌ها و فرایندهای مشترک صدور گواهی استاندارد فنی و کیفی از سوی این شرکت‌ها از جمله مشکلاتی است که مقرر شد از مراجع ذی‌ربط ایرانی و عراقی مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است، این نشست با حضور مدیران شرکت خبرگان بین‌الملل به عنوان کارگزار یکی از شرکت‌های بازرسی مورد تایید کشور عراق، رابط سازمان استاندارد عراق و این شرکت و رایزن بازرگانی ایران در بغداد در دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

کد خبر: ۳۲٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha