۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
درآمدزایی بالا با جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

درآمدزایی بالا با جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت

بیگی‌نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: تبدیل فلر به محصولات مختلف نیاز به منابع مالی دارد لذا لازم است مشوق‌هایی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند تا تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات مختلف امکان‌پذیر شود

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، برضرورت جمع‌آوری و بازیافت گازهای فلر پالایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: به نظر نمی‌رسد وزارت نفت توانسته باشد طبق برنامه ششم  هر ساله، سوختن گازهای فلر را ۲۰ درصد کاهش دهد چراکه طبق شواهد این گاز به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای در حال سوختن است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمدزایی بالای جلوگیری از سوختن گاز فلر، افزود: صنایع پتروشیمی بالادستی با ذخایر گازی پیوند دارند و با وجود آنکه روزانه مقداری از این ذخایر گازی مانند گاز فلر از بین می‌رود اما صنعت پتروشیمی با ممانعت از سوزاندن بخشی از این گازها آن‌ها را به محصولات مختلف تبدیل می‌کنند.

وی معتقد است مهار گازهای فلر تراژدیِ بسیار غم‌انگیزی است که سال‌هاست در حوزه انرژی مطرح شده و باوجود آنکه دولت‌های مختلف مهار این گازها را در برنامه خود گنجانده‌اند اما این مهم هنوز محقق نشده است.

بیگی نژاد با یادآوری اینکه دولت‌ موظف به مهار گازهای همراه نفت تا پایان برنامه ششم توسعه کشور هستند، افزود: باید این گازها به صورت رایگان در اختیار بخش خصوصی قرار گیرند چراکه تنها در این شرایط فلر به برق یا فرآورده تبدیل خواهد شد.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، تبدیل فلر به محصولات مختلف نیاز به منابع مالی دارد لذا لازم است مشوق‌هایی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا انگیزه ایجاد شده و تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات مختلف امکان‌پذیر شود.

کد خبر: ۳۲٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha