۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
رشد نرخ ارز و عدم نظارت، متهمان اصلی گرانی خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رشد نرخ ارز و عدم نظارت، متهمان اصلی گرانی خودرو

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید نبود نظارت بر بازار، فعالیت سوداگران در کنار رشد نرخ ارز متهمان اصلی گرانی کالاهای اساسی هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت کالاهای اساسی، گفت: اگرچه تاثیر نرخ ارز بر قیمت کالاها باید متناسب با وابستگی آنها به واردات مواد اولیه باشد اما گرانی موجود در بازار، گواه اثر بسیار نرخ دلار بر بهای کالاها است.

افزایش قیمت کالاها با نوسانات جزیی نرخ ارز
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجایی که در کشور ما همه ی امور به نرخ دلار وابسته است، با نوسانات جزیی ارز قیمت ها سرسام آور افزایش می‌یابد، افزود: در حال حاضر فولاد و مواد موردنیاز صنعت ساختمان سازی علیرغم تولید داخل، براساس فوب خلیج فارس در بورس عرضه می شود که این روش بر قیمت سایر کالاهای نیز اثرگذار بوده و موجب گرانی آنها می شود.

قیمت کالاها براساس میزان وابستگی آنها به دلار پس از نوسانات ارزی تغییر کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: درحال حاضر صنعت خودروسازی به ۳.۵ میلیارد دلار واردات مواد اولیه و قطعات نیاز دارد که رشد نرخ دلار موجب گرانی خودرو می‌شود از سوی دیگر افزایش قیمت فولاد نیز به صورت غیرمستقیم به رشد بهای خودرو دامن می زند اما از آنجا که ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو را تعیین می کند، رشد نرخ دلار اثر کمتری بر گرانی خودرو دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید قیمت کالاها براساس میزان وابستگی آنها به دلار پس از نوسانات ارزی تغییر کند، اضافه کرد: نبود نظارت بر بازار و فعالیت سوداگران در کنار نرخ ارز متهمان اصلی گرانی کالاهای اساسی هستند.

کد خبر: ۳۲٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha