۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
پرداخت عوارض در ۶ آزادراه دیگر الکترونیکی خواهد شد/ تخفیف ۳۰ درصدی برای خودروهای پرتردد
وزیر راه و شهرسازی:

پرداخت عوارض در ۶ آزادراه دیگر الکترونیکی خواهد شد/ تخفیف ۳۰ درصدی برای خودروهای پرتردد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از اضافه شدن ۶ آزادراه دیگر به طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: از روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته چهار آزادراه دولتی تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین– زنجان پس از نصب و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز برای شناسایی و خوانش پلاک خودروها و محاسبه عوارض آزادراهی آن‌ها، دریافت عوارض در آنها به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر عوارض آزادراهی فقط در همان چهار آزادراه دولتی به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود، افزود: دو آزادراه مهم دیگر یعنی آزادراه بندرعباس-بندر شهید رجایی و آزادراه تبریز -ارومیه نیز در روزهای آینده به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی اضافه خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از بررسی و بازخوردگیری از جوانب مختلف این طرح در چهار آزادراه دولتی که بیش از ۹ماه از الکترونیکی شدن آن‌ها می‌گذرد، با عملیاتی شدن نصب دوربین‌ها و سیستم‌های مورد نیاز برای ثبت ترددهای آزادراهی در ۶ آزادراه دیگر، به زودی دریافت عوارض در آن ها نیز تنها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: ۶ آزادراه قزوین-رشت، قم-کاشان، تهران-پردیس، کاشان-اصفهان، همت-کرج و کنارگذر غرب اصفهان، از جمله آزادراه­‌هایی هستند که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در آنها در دست اجرا است.

پرداخت عوارض بر اساس پیمایش

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اضافه شدن دیگر آزادراه­های مهم کشور به این طرح اشاره کرد و افزود: ۶ آزادراه دیگر نیز در دست مطالعه هستند تا پس از امکان سنجی و شروع به کار فعالیت مجری طرح در این آزادراه‌­ها، با نصب تجهیزات مورد نیاز، پرداخت عوارض در آنها نیز الکترونیکی شود تا به زودی شاهد الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در تمامی آزادراه­‌های کشور باشیم.

محمد اسلامی در خصوص محاسبه پیمایشی عوارض، گفت: با الکترونیکی شدن طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، امکانی فراهم شده است که مبلغ عوارض هر خودرو به صورت پیمایشی محاسبه شود تا ترددکنندگان در آزادراه ها بر اساس مسیری که در هر آزادراه پیموده­‌اند عوارض پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سامانه اخذ عوارض آزادراه بر اساس پیمایش نیز افتتاح شده است و از این پس خودروها بر اساس میزان ترددی که در آزادراه دارند، عوارض پرداخت می­کنند.

اسلامی به تخفیف­‌های در نظر گرفته شده در این طرح نیز اشاره کرد و افزود: در طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی تخفیف‌هایی نیز برای میزان عوارض پرداختی‌خودروهای پرتردد و پلاک عمومی تعیین شده است. درهمین راستا خودرویی که در یک آزادراه مشخص، در ماه بیش از «۴۰بار» تردد داشته باشد، شناسایی و به عنوان «خودروی پرتردد» محسوب می‌شود و برای این خودروها تخفیف «۳۰درصدی» در پرداخت عوارض آزادراهی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha