۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس راه اندازی شد
با حضور استاندار هرمزگان؛

بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس راه اندازی شد

بندرعباس- بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس در محور تازیان به بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ بزرگراه پالایشگاه نفت در قالب محور دوم مسیر تازیان به بندرعباس با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان، نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

ساخت باند دوم جاده ارتباطی تازیان به بندرعباس در راستای اجرای نقش مسئولیت های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس و با امضاء تفاهم نامه بین این شرکت و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در خرداد سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس  در آیین افتتاح این بزرگراه گفت: این طرح به طول ۲۵ کیلومتر در مسیر سه راه تازیان، روستای جمال احمد، آزاد راه شهید رجایی و شهر بندرعباس در مدت ۱۹ ماه و با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال احداث شد.

 نامور با بیان اینکه ناهمواری های متعدد از مشکلات احداث این مسیر بود، افزود: در اجرای این مسیر ۳۳ دستگاه پل ساخته شد و همچنین در حدود ۵۰۴ هزار متر مربع خاکبرداری، ۱۸۶ هزار متر مربع خاکریزی و ۲۶ هزار تن آسفالت انجام شده است.

وی بیان داشت: نبود استانداردهای لازم در این مسیر، وجود نقاط حادثه خیز، ترافیک و حوادث جاده ای بالا از جمله دلایل احداث باند دوم جاده تازیان به بندرعباس بود که با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: بهره برداری از این مسیر علاوه بر افزایش ایمن راه، موجب کاهش بار ترافیکی در دو باند رفت و برگشت برای استفاده ساکنان شهر تازیان و روستاهای هم جوار از جمله شهرو، کنارو، چاهو، گربند، بلندو، سودرو و جمال احمد می شود.

استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این بزرگراه گفت: این مسیر یکی از طرح های مهمی و از خواسته های جدی مردم منطقه بود که با حمایت شرکت پالایش نفت بندرعباس به ثمر نشست و نقش مهمی در بهبود امنیت حمل و نقل و کاهش بار ترافیکی و خطرات ناشی از تصادفات  دارد و همچنین با کمک به گردشگری منطقه و جذب سرمایه گزار تاثیر مستقیمی نیز در رشد اقتصادی منطقه خواهد داشت.

فریدون همتی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد یک حرکت جدید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی از سوی بنگاه های اقتصادی غرب بندرعباس هستیم و شرکت پالایش نفت بندرعباس از پیشگامان این راه است که در موضوعات مختلف از جمله مدرسه سازی، کمک به دانشگاه ها و حوزه ورزش ورود کرده است و در بحث ویروس کرونا هم در چند مرحله در راستای حمایت از کادر درمان و کمک به درمان بیماران کمک ۵ میلیارد تومانی را به دانشگاه علوم پزشکی استان داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به نقش بنگاه های اقتصادی در توسعه استان بیان داشت: وجود مجموعه های بزرگ اقتصادی از ظرفیتهای بسیار ارزشمند هرمزگان است که هم به لحاظ اشتغالزایی و هم به لحاظ مالیات بر ارزش افزوده هایی که پرداخت می کنند تاثیر مستقیمی در توسعه زیرساخت های استان دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی اقدامات صنایع از جمله شرکت پالایش نفت بندرعباس در حوزه مسئولیتهای اجتماعی به ویژه در شهر بندرعباس گفت: باید نگاه مردم نسبت به بنگاه های اقتصادی که در کنارشان هستند دقیقتر و عادلانه تر شود.

به گزارش بازار،ساخت مجتمع آموزشی ۱۲ کلاسه، ساخت مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی مهندسی شیمی، مکانیک و عمران دانشگاه هرمزگان، مشارکت در تکمیل خوابگاه دخترانه مجتمع آموزش عالی میناب، مشارکت در پروژه تقاطع غیر هم سطح اسکله شهیدرجایی و خونسرخ، ساخت دو باب منزل جهت نیازمندان و ایتام در تازیان، ساخت و اهداء مجموعه ورزشی و فرهنگی در روستای چاهو با پوشش جمعیتی در حدود ۱۰ هزار نفر ، اهداء یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به زندان مرکزی بندرعباس و توسعه زیرساختهای ورزشی و حمایت مالی از تیم های ورزشی بانوان و آقایان، جانبازان و معلولان استان بخشی از اقدامات شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است.

کد خبر: ۳۲٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha