۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
بهره برداری از ۵ طرح صنعتی بزرگ با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی
سرپرست وزارت صمت اعلام کرد

بهره برداری از ۵ طرح صنعتی بزرگ با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت گفت: افتتاح ۵ طرح بزرگ صنعتی در کشور با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

به گزارش بازار، حسین مدرس خیابانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت صمت که به صورت همزمان در کشور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: در ۸ هفته گذشته نیز جمعا ۳۸ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری رسید که جمعا برای ۶ هزار نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

وی اضافه کرد: ۵ طرحی که امروز به بهره برداری می‌رسد نیز با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای بیش از هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

سرپرست وزارت صمت گفت: نخستین طرحی که امروز به بهره برداری می‌رسد طرح مجتمع فولاد روهینا شهر دزفول در استان خوزستان است که با فناوری جدید شمش و میلگرد تولید خواهد کرد.

وی افزود: طرح تولید کربنات سدیم و دو سیلوی ذخیره سازی گندم به ظرفیت ۷۰ هزار تن در دو شهر اقلید و داراب در استان فارس امروز با دستور رئیس جمهور به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته مدرس خیابانی ظرفیت ذخیره سازی گندم پیش از انقلاب ۷۰۰ هزار تن بوده که با این طرح‌ها این ظرفیت به ۲۲ میلیون تن خواهد رسید.

سرپرست وزارت صمت همچنین طرح ایجاد کارخانه تولید ام دی اف به ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب در امیرآباد مازندران را طرح دیگری دانست که امروز به بهره برداری خواهد رسید و افزود: این طرح با افزایش ظرفیت تولید ام دی اف در کشور، ایران را در تولید ام دی اف خودکفا خواهد کرد و زمینه صادرات این محصول را نیز فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ساخت شهرک صنعتی بهشهر به وسعت هزار هکتار آغاز خواهد شد که با ایجاد این شهرک صنعتی، مجموعا ۵۰ درصد به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان مازندران افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۳۲٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha