۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
۱۱۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تصرف شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

۱۱۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان رفع تصرف شد

همدان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان طی ماهه نخست امسال رفع تصرف شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت زنی وضعیت اراضی ملی را رصد و در صورت تخریب و تصرف اقدام به تشکیل پرونده می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای داوطلب و اهالی مناطق روستایی هر نوع تخریب و تصرف را گزارش می‌دهند و نیروهای حفاظت منابع طبیعی با حضور در محل نسبت به ثبت مشخصات محل تخریب و تطبیق آن به وسیله جی.پی.اس با نقشه‌های یو.تی. ام که در آن اراضی ملی و مستثنیات مشخص شده، اقدام می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: چنانچه محل تخریب در محدوده اراضی ملی باشد برای فرد متخلف پرونده قضائی تشکیل و متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

خزایی با بیان اینکه سال گذشته ۷۴۰ هکتار از اراضی ملی همدان رفع تصرف شد، درباره علت تشکیل پرونده‌های تصرف اراضی ملی اظهار داشت: اراضی برخی کشاورزان در مجاورت اراضی ملی است و عده‌ای به مرور زمان اقدام به شخم زدن زمین‌های اراضی ملی و تصاحب آنها می‌کنند.

کد خبر: ۳۲٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha