۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
 ۵۳ درصد از مصوبات سند محرومیت زدایی بلوچستان محقق شده است
معاون وزیر کشور:

۵۳ درصد از مصوبات سند محرومیت زدایی بلوچستان محقق شده است

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۵۳ درصد از حدود ۴۸۵ برنامه و پروژه توسعه‌ای سند محرومیت زدایی منطقه بلوچستان محقق شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، بابک دین پرست در نشست ارزیابی سند اجرایی مصوبات محرومیت زدایی منطقه بلوچستان اظهار داشت: وزیر کشور با رویکرد توسعه‌ای که دلش در گروه توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است با اعتقاد به ایجاد تعادل و توازن منطقه‌ای با لحاظ تبعیض مثبت نسبت به استان‌های کمتر توسعه یافته کشور که در رأس آن سیستان و بلوچستان بوده به دنبال توسعه همه جانبه این استان است.

وی بیان کرد: تمام وزرای کشور و چهار معاونت ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مردم منطقه بلوچستان پای کار هستند و هم‌اینک نیز افزون‌بر ۱۵۰ گزارش از وزیران به هیأت دولت برای رفع محرومیت‌های این خطه از میهن اسلامی ارائه شده است.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه ارکان نظام و دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان دغدغه دارند اظهارداشت: دولت و حاکمیت خود را مسؤول تأمین معیشت، آسایش، آرامش و رفع مشکلات اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی مردم می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تعادل در منطقه، تلاش برای اجرای عدالت و رفع تبعیض از اهداف مهم دولت محسوب می‌شود افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کشور و وجود تنگناهای مختلف شاهد اجرای پروژه‌های کلان ملی در سیستان و بلوچستان هستیم که با توجه به مشکلات مالی میهن اسلامی از دغدغه و نگاه بلند دولت برای خدمت رسانی به مردم حکایت دارد.

دین پرست اظهار داشت: در کشور افزون‌بر ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام داریم که برای اجرا و تکمیل آنها به بیش‌از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه «گوهرکوه» تفتان پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مستعد با ۴۰ حلقه چاه فعال کشاورزی و ظرفیت ایجاد شغل برای افزون‌بر یک هزار نفر وجود دارد از عملکرد ضعیف مدیران این شرکت انتقاد کرد و گفت: اگر تا پایان عمر این دولت ۷۰ درصد از این ظرفیت محقق نشود، مجبور می‌شویم از طریق وزارت جهاد کشاورزی و دادگستری جلوی فعالیت آن را بگیریم زیرا ایجاد اشتغال برای کمتر از یک صد نفر مردم بومی منطقه قابل قبول نیست.

کد خبر: ۳۲٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha