۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مبارزه با ملخ در عرصه های کشاورزی قزوین ۵۰ درصد افزایش یافت
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

مبارزه با ملخ در عرصه های کشاورزی قزوین ۵۰ درصد افزایش یافت

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سطح مبارزه با ملخ در عرصه های کشاورزی این استان از نظر وسعت عملیات به میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: امسال مبارزه با ملخ در سطح بالغ بر ۱۵ هزار هکتار انجام شد که این مبارزه سال گذشته در سطحی معادل ۱۰ هزار و ۴۳۷ هکتار انجام شده بود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه عرصه های کشاورزی استان تا حدودی مورد هجوم ملخ‌های شاخک بلند، شکم بادمجانی و ایتالیایی قرار دارند، اما بیشترین و مهم‌ترین گونه ملخ‌ها نوع مراکشی است که عمدتا در منطقه طارم سفلی مشاهده می‌شود.

خمسه یادآور شد: با توجه به اینکه استان قزوین دومین ترسالی خود را به شکل پیاپی سپری می‌کند، به طور طبیعی با رشد و افزایش جمعیت آفات روبرو هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش بارندگی در مراتع و اراضی کشاورزی به رشد بیشتر سبزینه‌ها منجر شده و همواره منبع مناسبی برای تغذیه آفات به شمار می‌رود.

خمسه افزود: مبارزه با ملخ‌ها در عرصه های کشاورزی استان قزوین به پایان رسیده و با مبارزات صورت گرفته ملخ‌ها در مرحله تخم‌ریزی قرار دارند و تا اواسط اسفندماه سال جاری فعالیتی نخواهند داشت.

کد خبر: ۳۲٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha