۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
آماده شدن ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح در ایلام برای افتتاح و کلنگ زنی
استاندار ایلام خبر داد؛

آماده شدن ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح در ایلام برای افتتاح و کلنگ زنی

ایلام- استاندار ایلام از آماده شدن ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان برای افتتاح و کلنگ زنی خبر داد و گفت: در سال های اخیر ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال ایلام که با حضور بسطامی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته ۱۰۰ درصدی تسهیلات اشتعال روستایی جذب شده است.

وی گفت: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان مازاد بر سهم استان برای حوزه اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

وی در ادامه از سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی ظرف ۳۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: عمده این سرمایه گذاری مختص پروژه‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، آب و خاک و کشاورزی، زیرساخت ها و ... است.

استاندار ایلام حاصل این حجم بالای سرمایه گذاری را آماده شدن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای افتتاح و شروع بکار عنوان کرد و گفت: ظرف چند ماه گذشته در دو مرحله شاهد افتتاح و شروع بکار برخی از طرح ها و پروژه های مهم استان در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و وزارت راه و شهرسازی با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس بودیم.

وی ادامه داد: در اواخر مرداد ماه نیز فاز دوم پتروشیمی ایلام با پروژه های مهمی چون الفین و شیرین سازی و چند طرح دیگر افتتاح می شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره با کاهش روند نرخ بیکاری استان، اظهار داشت: از سال ۹۱ که نرخ بیکاری استان بالای ۱۷ درصد بوده و استان در رتبه ۳۱ کشور قرار داشته، در پایان دولت یازدهم نرخ بیکاری استان به ۱۱.۶ درصد و رتبه ۱۷ کشور و امروز در سه ماهه نخست سال به ۶.۵ درصد و رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور رسیده ایم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود به سرمایه گذاری و ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع پایین دستی در استان اشاره کرد و گفت: اینکه در برخی محافل بر سر محل سرمایه گذاری بحث است باید گفت که یکی از شهرک های تخصصی صنایع پایین دستی که دولتی است در مجاورت پتروشیمی دهلران است و دیگری که سرمایه گذاران آن شرکت ایرانیان و بخش خصوصی است بنا به نظر خود آنان و با درنظر گرفتن ارزش بازگشت سرمایه و کاهش هزینه محل ایجاد پروژه مشخص می شود.

وی افزود: البته این سرمایه‌گذاری می تواند علاوه بر نقش توسعه در استان، برای چهار هزار و ۷۰۰ نفر بطور مستقیم و برای ۹ هزار نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند.

کد خبر: ۳۲٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha