۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
تأسیس صندوق نوآوری با سرمایه اولیه صد میلیارد تومان
زنگنه خبرداد:

تأسیس صندوق نوآوری با سرمایه اولیه صد میلیارد تومان

وزیر نفت از تاسیس صندوق نوآوری ری در راستای حمایت از تجهیزات و استارت آپ های داخلی، با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد تومانی خبرداد.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز در آئین افتتاح نخستین رویداد نوآوری و فناوری وزارت نفت در پژوهشگاه نفت، گفت: در سال ۷۶ تقریبا هیچ دانشگاهی در کشور وجود نداشت که در بخش بالادستی صنعت نفت دانشجو بپذیرد، در آن زمان دانشکده صنعت نفت نیز به صورت تخصصی دانشجو نمی پذیرفت و تنها یک رشته محدود که شامل تمامی زیرمجموعه های صنعت نفت می شد، وجود داشت لذا طی این سالها تلاش کردیم که دانشگاه ها را به حوزه های پژوهشی صنعت نفت وارد کنیم.

وزیر نفت، افزود: ۲۶ طرح پژوهشی مهم را طراحی کردیم و طی چند قرارداد با دانشگاه های مختلف اقدام به همکاری کردیم که در این بین ۵ طرح برای اکتشاف و ۱۲ قرارداد برای ایجاد انیستیتوهای پائین دستی منعقد شد که براساس آخرین آمارها فاز اول این قراردادها تمام شده و فاز دو آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۹۷ میلیارد تومان و ۱۴ میلیون دلار برای مجموعه این طرح ها هزینه در نظر گرفته شده است از این رو دانشگاه ها باید درگیر حل مشکلات و مسائل صنعت نفت شوند.

زنگنه، خاطر نشان کرد: در این بین وزارت نفت از استارت آپ ها و نوآوری‌های جدید که در قالب طرح های فناورانه است، حمایت ویژه خواهد کرد.

وزیر نفت با اعلام اینکه در راستای حمایت از طرح های فناورانه، تأسیسات و زمینی را به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه ری در نظر گرفته ایم، گفت: با همین هدف صندوق نوآوری ری را تأسیس کردیم تا با استفاده از صد میلیارد تومان سرمایه اولیه به حمایت از استارت آپ ها و طرح های نوین در صنعت نفت بپردازیم.

وی افزود: مکانیزم دریافت وام از صندوق نوآوری به این شکل است که سازندگانی که تجهیزات را به صورت داخلی و با استفاده از فناوری های جدید می سازند، مشروط به دریافت استانداردهای لازم از انجمن نفت می توانند کالای خود را به صورت تضمینی بسازند و ما آن را می خریم یا با استفاده از ارائه برگه تأییدیه از سمت وزارت نفت می توانند اقدام به دریافت وام از بانک‌ها برای ساخت تجهیز مورد نظر داشته باشند و در این راستا در صورت تولید تجهیز با کیفیت داخلی واردات و خرید سفارش خارجی را برای آن ممنوع می کنیم.

کد خبر: ۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha