۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در شهرستان ارومیه
سرپرست امور آب و فاضلاب ارومیه خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در شهرستان ارومیه

ارومیه- سرپرست امور آب و فاضلاب ارومیه از افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، صابر خسرو زاده با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف آب در شهرستان ارومیه اظهار داشت: ورود به فصل گرم سال و افزایش دمای هوا و نیز شیوع ویروس کرونا و توصیه به شستشوی مکرر دست ها، باعث افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف آب شده است.

وی گفت: با توجه به محدودیت میزان تولید آب و افزایش مصرف انتظار می رود، شهروندان با سرلوحه قرار دادن صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف، شرکت آب و فاضلاب را در تداوم خدمات رسانی یاری کرده تا شاهد افت فشار و یا قطع آب نباشیم.

سرپرست امور آب و فاضلاب ارومیه افزود: به لحاظ هم سطح بودن برخی ساخت و سازها با مخازن و تاسیسات آبرسانی، برخی مناطق با افت فشار و قطع آب مواجه می شوند که برای رفع آن، دو مخزن از تصفیه خانه شماره یک و دو و خط انتقال آب به طول هشت کیلومتر در دست اجرا است که با اتمام آن تا پایان تابستان سال جاری، مشکل افت فشار و قطع آب در این مناطق رفع خواهد شد.

خسروزاده در خصوص افت فشار آب طی روزهای گذشته نیز اظهار داشت: به دنبال بارش های اخیر در بالادست سد شهرچای و جاری شدن سیل، کدر بودن آب ورودی به تصفیه خانه افزایش یافته بود که موجب افت و کاهش تولید آب شد.

وی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد آب شرب شهر ارومیه از محل سد مخزنی شهرچای تامین می شود که با کاهش تدریجی کدورت آب ورودی به تصفیه خانه ها، مشکل افت فشار در برخی مناطق شهر ارومیه نیز مرتفع شده است.

کد خبر: ۳۲٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha