۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران
رئیس بنیاد شهید اعلام کرد

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران

اوحدی، رئیس بنیاد شهید گفت: زمینه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران طی تفاهمنامه‌ای با وزارت راه فراهم شده است که البته امکان رسیدن به ۳۰ هزار واحد نیز وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه زنده تهران ۲۰ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و گرامیداشت یاد شهدای حج سال ۱۳۶۶، اظهار داشت: در آستانه عید قربان و سالروز فاجعه منا نیز قرار داریم و یاد و خاطره شهدای این فاجعه را گرامی می‌داریم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هر قدمی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران برداشته شود، قطره‌ای هم در برابر عظمت فداکاری‌های این عزیزان نیست، افزود: از زمان حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشکلات سهام ایثارگران عزیز در بانک دی مواجه شدم و یکی از خواسته‌های به حق رسیدگی به این شرایط بود. خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس، از هفته آینده شاهد آزادسازی این سهام خواهیم بود. البته توصیه ما به ایثارگران عزیز این است که برای فروش سهام خود عجله نداشته باشند.

وی در خصوص پرداخت معوقات باقی مانده ایثارگران، گفت: بخشی از مطالبات مربوط به ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است و بخش دیگری نیز مربوط به پاداش پایان خدمت خانواده‌های معظم شهدا است که از سال ۱۳۹۴ باقی مانده بود. بر اساس مصوبه دولت که با تأکید رئیس جمهوری محترم انجام شد تمام این معوقات تا پایان کار دولت دوازدهم پرداخت می‌شود که در حال حاضر معوقات مربوط به ماده ۳۸ به طور کامل پرداخت شده و بقیه پرداخت‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بدهی‌هایی نیز به مجموعه‌های دانشگاهی و آموزشی دارد که با همراهی دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پرداخت هفت هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اوحدی با تأکید بر ضرورت انضباط مالی و اداری در بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: پس از ادغام سه نهاد ایثارگری بنیاد شهید، بنیاد جانبازان و ستاد آزادگان مجموعه‌های اقتصادی نیز ذیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فعالیت خود ادامه دادند که شامل سازمان اقتصادی کوثر، سازمان اموال و املاک کوثر، بانک و بیمه دی هستند. در همین راستا و برای شفاف‌سازی، شورای راهبری اقتصادی بنیاد را با حضور مجموعه‌ای از نخبگان تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پنج کارگروه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: یکی از مهم‌ترین این کارگروه‌ها مربوط به حوزه اشتغال است. امروز یکی از دغدغه‌های جدی ما در بنیاد؛ اشتغال فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران است. بر اساس قوانین ۲۵ درصد از استخدام‌ها باید از بین ایثارگران انجام شود. در همین راستا باید از ظرفیت‌های قانون‌گذاری به خصوص در مجلس شورای اسلامی در این مسیر استفاده کنیم. همچنین کارگروه بهداشت و درمان نیز برای رسیدگی بهتر به مسائل درمانی ایثارگران عزیز در حال فعالیت است. از جمله دیگر کارگروه‌ها نیز می‌توان به کارگروه مسکن و کارگروه فرهنگی اشاره کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزیر راه و شهرسازی در زمینه ساخت مسکن ایثارگران، گفت: طبق این تفاهم‌نامه زمینه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران در سراسر کشور فراهم شده است که البته امکان رسیدن به ۳۰ هزار واحد نیز وجود دارد. همچنین زمینه افزایش وام مسکن ایثارگران نیز به عنوان پشتوانه این طرح ایجاد شده است.

کد خبر: ۳۲٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha