۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
احداث پارک «پلی پروپیلن» زمینه اشتغال نیروی متخصص را در ایلام فراهم می کند
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ایلام:

احداث پارک «پلی پروپیلن» زمینه اشتغال نیروی متخصص را در ایلام فراهم می کند

ایلام- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان ایلام گفت: اجرای تفاهم‌نامه احداث پارک «پلی پروپیلن» زمینه اشتغال نیروی متخصص را در ایلام فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا محمدرحیمی ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان در محل سازمان صمت استان، اظهار کرد: نیروی تخصصی آموزش دیده نیاز امروز صنایع استان است و در این راستا برشی از وضعیت صنایع و تخصص های مورد نیاز در زمان بهره‌برداری برای تربیت نیروی متخصص به دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه می شود.

وی با اشاره به اجرای تفاهم‌نامه احداث پارک پلی پروپیلن طی هفته گذشته، تصریح کرد:  احداث این پارک نوید بخش اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی متخصص است.

محمدرحیمی ادامه داد: عملیاتی بودن شیوه آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای از امتیازات مثبت فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای استان ایلام نیز اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل های رشته های تحصیلی مورد نیاز صنایع استان برای برنامه‌ریزی در آمایش سرزمینی موردنیاز است.

پریچهر قنبری با اشاره به ارتباط دانشگاه و صنعت تصریح کرد: امیدواریم در ادامه ظرفیت‌های همکاری فی مابین شناسایی و به صورت عملی تعیین شود و شاهد هم افزایی وتعامل بیش از پیش در این راستا باشیم.

قنبری به روز بودن و مهارت ورزی را از ویژگی‌های اصلی فارغ التحصیلان این دانشگاه خواند و افزود:  طراحی وساخت دستگاه ضدعفونی توسط دانشجویان در ایام شیوع کرونا از نتایج  آموزش عملی در این دانشگاه است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش و فناوری سازمان صمت نیز در این جلسه از تعامل و همکاری این سازمان جهت برگزاری تورهای آموزشی، بازدید و استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی برای دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای خبر داد و بیان کرد: در این راستا تفاهمنامه عملی تدوین خواهد شد.

 مهدی کاکاخانی خواستار ایجاد و راه اندازی کسب و کار و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری متوسط و کوچک توسط دانشجویان شد و افزود: وزارت صمت اقدام به راه اندازی سامانه تاپ (توانمندی تولید و توسعه اشتغال پایدار) با سه محور استاد، دانشجو و واحد صنعتی نموده است و در این راستا دانشجویان و اساتید دانشگاهی می توانند از نزدیک با این واحدها آشنا شده و در عارضه یابی بنگاه های تولیدی همکاری کنند.

کد خبر: ۳۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha