۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در استان فارس آغاز به‌کار کرد

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در استان فارس آغاز به‌کار کرد

شیراز– رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق بازرگانی فارس آغاز به‌کار کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق، جمال رازقی در این آیین که به صورت همزمان در چهار استان کشور برگزار شد، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین معضلات فضای کسب‌وکار در کشور، طولانی بودن فرایند اداری صدور مجوزها است.

وی افزود: بارها از سوی بخش خصوصی بر ارتباط الکترونیکی میان سازمان‌های مرتبط تاکید شده اما سازمان‌های مهم مانند تامین اجتماعی و امور مالیاتی به بهانه‌های مختلف از این امر سر باز می‌زنند.

رازقی اظهارداشت: در شرایط اقتصادی کشور تلاش بخش خصوصی همواره بر این بوده که بتواند در فضای کسب و کار مساعد نقش خود را به عنوان فعال اقتصادی ایفا کند اما زمینه سیاسی و اقتصادی کشور باعث شده که در اغلب گزارش‌های بین‌المللی مانند انجام کسب و کار نتوانیم جایگاهی در خور و شایسته ظرفیت‌های کشور کسب کنیم.

وی اضافه کرد: اقداماتی همچون تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار نیز در سال ۹۰ انجام گرفت اما این قانون هم به طور کامل اجرایی نشد. رییس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: همچنین اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز می‌توانست انقلاب اقتصادی در کشور ایجاد کند که این مساله هم محقق نشده و وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

رازقی عنوان داشت: هم‌ اینک و با توجه به تورم و رکود حاکم بر اقتصاد کشور و نوسانات شدید نرخ ارز، صادرات به عنوان یکی از متغیرهایی که همواره می تواند راهکار عبور از این شرایط سخت باشد هم با ناملایمات بسیاری مواجه است.

وی تصریح کرد: پیمان‌سپاری ارزی اهرمی است که بانک مرکزی از آن برای جبران کسری درآمدهای ارزی بهره می‌برد و فشار را بر دوش سرمایه‌گذاری می‌گذارد که مسیر شفاف و درستی برای اجرای تعهدات ارزی آنها مشخص نشده اما تهدید به تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی آنها در صورت عدم ایفای تعهدات ارزی می‌شود.

رازقی افزود: چنین رویه ای برای این بخش از جامعه که تلاش دارد چرخ اقتصاد را به حرکت درآورد شایسته نیست و بانک مرکزی مسیر درستی انتخاب نکرده است.

وی، آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در چند شهر کشور از جمله شیراز را اقدامی مطلوب دانست و گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش می‌یابد و متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار می‌توانند ظرف مدت سه روز مجوزهای لازم را اخذ و فعالیتشان را آغاز کنند.

رازقی بیان کرد: امیدواریم با توجه به دولت الکترونیک زمان صدور مجوزهای راه‌اندازی کسب و کار که از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت تقلیل یافته به یک ساعت کاهش یابد.

کد خبر: ۳۲٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha