۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
گردش مالی در بخش کشاورزی تبریز ۲۵ هزار میلیارد ریال است
مدیر جهاد کشاورزی تبریز:

گردش مالی در بخش کشاورزی تبریز ۲۵ هزار میلیارد ریال است

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی تبریز از تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی و فراوری ۲۰۰ هزار تن محصول در این شهرستان خبر داد و گفت: بخش کشاورزی این شهرستان سالانه ۲۵ هزار میلیارد ریال گردش مالی دارد که سهم قابل توجهی از اقتصاد آذربایجان شرقی را شامل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فرامز افشانی در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان تبریز، اظهار کرد: تبریز به عنوان قطب صنعتی استان، به عنوان یکی از شهرستان‌های فعال در بخش کشاورزی استان جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: ۷۵ روستا در این شهرستان با جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر وجود دارد و ۲۲ هزار نفر از جمعیت این شهرستان، بهره بردار کشاورز هستند.

وی در خصوص وضعیت اراضی زیر کشت تبریز، اعلام کرد: ۱۱۰ هکتار مرتع، ۳۶۰۰ هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در تبریز وجود دارد که ۲۲ هزار هکتار اراضی دیم و ۲۲ هزار هکتار نیز اراضی آبی را شامل می‌شود.

افشانی از وجود ۸۱ واحد گلخانه به مساحت ۲۹ هکتار در تبریز خبر داد و افزود: ۲۶ واحد پرورش مرغ گوشتی، ۲۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۶۲ واحد دامی صنعتی و ۴۹۳ واحد دامی سنتی در سطح این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تولید یک هزار و ۱۰۰ تن عسل در این شهرستان، اظهار کرد: تعداد ۸۰ هزار کلنی مدرن و نزدیک به ۴۵۰۰ کلنی بومی در سطح شهرستان تبریز عسل تولید می‌کنند که از این لحاظ رتبه سوم استان را داریم.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، ۴۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، ۲۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا و ۲۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است؛ هم‌چنین سالانه ۳۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۱۴ تن گوشت سفید و ۴۸ هزار تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تبریز با اشاره به تولید ۱۱ هزار و ۲۰۴ عدد تخم مرغ در شهرستان تبریز، گفت: تبریز دارای رتبه اول تولید تخم مرغ در استان است؛ هم‌چنین در تولید شیر خام رتبه دوم استان، با تولید ۲۷ هزار و ۸۰۰ تن گندم رتبه اول استان و با وجود ۲۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امسال در تولید کلزا با مشکل بادزدگی و کمبود آب مواجه بودیم که باعث شد تولید این محصول در تبریز که رتبه اول سطح زیر کشت استان را دارد، کاهش یابد و ۵۰ درصد نیاز تامین شود.

افشانی از وجود ۲۹ هکتار گلخانه در شهرستان تبریز خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته به ۵۲ واحد گلخانه با مساحت ۲۹ هکتار مجور احداث داده شده است.

وی با بیان این‌که در بخش آب و خاک، با اعتبار پنج میلیون تومان پروژه مرمت قنات‌ها انجام گرفته است، گفت: هم‌چنین ۵۰۰ هکتار از مزارع تبریز مجهز به آبیاری تحت فشار بوده که امسال مقرر شده است تا یکهزار و ۲۰۰ هکتار نیز به این نوع سیستم آبیاری مجهز شود.

وی از توزیع حدود ۳۷ هزار تن نهاده دامی بین دامداران خبر داد و گفت: سه هزار و ۷۰۰ راس گاو در سال گذشته اصلاح نژاد شده و در ایام کرونایی با وجود تعطیلی‌ها برای چهار هزار بهره بردار کلاس‌های ترویجی برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تبریز با تاکید بر این‌که ایجاد پایانه گل و گیاه در تبریز بسیار ضروری است، متذکر شد: با احداث این پایانه تمامی تولیدات گل و گیاه در سطح استان در یک محل مشخص جمع شده و منبع مهمی برای بخش گیاهی استان خواهد بود.

کد خبر: ۳۲٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha