۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
دولت مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مرزی را تدوین کند
معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

دولت مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مرزی را تدوین کند

اردبیل - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: دولت برای حضور سرمایه‌گذاران در منطاق محروم و مرزی مشوق‌های لازم را تدوین و ابلاغ کند.

به گزارش خبرنگار بازار، ارژنگ عزیزی بعد از ظهر دوشنبه در نشست بررسی چالش‌های حوزه سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی یکی از راهکارهای اساسی جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف است که البته این کار در مناطق محروم روند کند و بطی دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه استان اردبیل و شهرهای این استان در زمره استان‌های محروم قرار نگرفته و ما نمی‌توانیم از مزایا و برجستگی‌های مورد نظر در جذب سرمایه‌گذاران استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: علاوه بر اینکه اردبیل جزو استان‌های محروم به شمار نمی‌رود حتی در ردیف استان‌های مرزی دارای مشکلات امنیتی نیز نیست در حالی که باید اردبیل در ردیف استان‌هایی همچون آذربایجان غربی، کردستان و خراسان رضوی قرار گیرد و شهرهای محروم این استان نیز در یک سطح‌بندی واقع‌بینانه از مزایای شهرهای محروم و مرزی استفاده کنند.

عزیزی بیان کرد: هیچ سرمایه‌گذاری ترجیح نمی‌دهد که تهران، اصفهان و سایر استان‌های توسعه یافته را رها کرده و در اردبیل سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد که بهتر است دولت با هدف توسعه متوازن استان‌ها و کاهش فاصله توسعه‌یافتگی مناطق مختلف بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را برای مناطق محروم در نظر بگیرد.

وی افزود: ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی استان با این نگاه و تدوین برنامه درست در این حوزه حل خواهد شد و انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در این دوره در حوزه قانونگذاری اقدامی عملی انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: صرف ارائه درخواست مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بهتر است علل و عوامل کاهش اعتبارات و تسهیلات مورد ارزیابی قرار گیر تا با فهم درست بتوانیم پیگیر جذب اعتبارات و منابع بیشتر باشیم.

عزیزی ادامه داد: در مرحله پنجم تسهیلات روستائیان برای استان اردبیل منابع خوبی در نظر گرفته شده و در کنار آن برای طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور منابع ویژه‌ای اختصاص یافته که تلاش می‌کنیم با جذب آن به تقویت اشتغال و اقتصاد روستایی کمک کنیم.

وی افزود: طرح‌های مصوب جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرهای مختلف به صورت ماهانه مورد رصد و کنترل قرار می‌گیرد تا زمینه اجرایی آنها فراهم آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: به هیچ وجه تسهیلات ۱۸ درصد مقرون به صرفه نبوده و انگیزه‌ای برای مشارکت سرمایه‌گذاران را در طرح‌های اقتصادی ایجاد نمی‌کند.

کد خبر: ۳۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha