۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
تبعات مصرف سوخت‌ فسیلی، کشورها را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق داده است
رییس سازمان هواشناسی:

تبعات مصرف سوخت‌ فسیلی، کشورها را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق داده است

تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی بر تمام ابعاد زندگی بشر اثر گذاشته است، گفت: تبعات مصرف سوخت‌های فسیلی، کشورها را به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق داده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش مسلمان، رییس سازمان هواشناسی کشور در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به خدمات فرابخشی سازمان هواشناسی کشور گفت: اگرچه این سازمان به لحاظ زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود اما همکاری مستقیمی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف نظیر وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت بهداشت و ... دارد و امیدواریم از امروز نیز بتوانیم،  خدمات مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه هواشناسی را به بخش‌های مختلف این وزارتخانه ارائه کنیم.

او با بیان اینکه امروز تغییرات اقلیمی بر تمام ابعاد زندگی بشر اثر گذاشته است، افزود: تبعات مصرف سوخت‌های فسیلی،  بسیاری از دولت‌ها را بر آن داشته است تا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دهند.  

تاجبخش با اشاره به آثار مخرب تغییرات اقلیمی در سطح جهان، افزایش رخداد پدیده‌های حدی را از جمله این آثار دانست و عنوان کرد: این موضوع را در سال‌های اخیر در کشورمان نیز مشاهده می‌کنیم و تعدد رخداد پدیده‌هایی نظیر سیلاب‌ها، بادهای شدید و ... نمونه‌های از پیامدهای تغییرات اقلیم در کشور است. به همین خاطر تلاش کردیم که اساس و مبنای این تفاهم‌نامه بر این موارد متمرکز شود تا حوزه صنعت و اقداماتی که در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود با علم به اینکه پدیده‌های هواشناسی چگونه بر فعالیت آنان اثر می‌گذارد، ضمن کاستن از آسیب‌های احتمالی، استفاده موثری از این پدیده‌ها کند.  

کد خبر: ۳۲٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha