۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
شما دلال نیستید؛ اگر...

شما دلال نیستید؛ اگر...

مرتضی یوسفی طهارم، تحلیل گر اقتصادی طی یادداشتی مختصر در کانال شخصی خود به طعنه نوشت: اگر سهام یک شرکت را بخرید و پس از مدتی همان سهام را بدون آنکه کاری در موردش کرده باشید و آن شرکت نیز هیچ اقدام مثبتی در اقتصاد نکرده باشد چندین برابر بفروشید شما دلال نیستید شما بورس بازید و کار ارزشمندی کرده اید!

مرتضی یوسفی طهارم: اگر زمینی را به یک مبلغی بخرید و پس از چند روز و یا چند هفته بدون آنکه کاری روی آن انجام داده باشید به قیمت بالاتری بفروشید دلالی است و ناپسند است.

اگر خانه ای را به یک مبلغی بخرید و پس از مدتی همان خانه را بدون آنکه کاری رویش انجام داده باشید را به مبلغ بالاتری بفروشید دلالی محسوب میشود و ناپسند است.

اگر دلار را به مبلغی بخرید  و پس از مدتی به مبلغ بالاتر بفروشید دلال ارز هستید و کار ناپسندی می کنید.

اگر طلا و سکه بخرید و پس از مدتی همان طلا را بدون آنکه کاری در موردش کرده باشید با مبلغ بالاتری بفروشید دلال طلا و سکه هستید و کار ناپسندی انجام می دهید.

اگر این موارد را در حجم بالا انجام دهید اخلال در نظام اقتصادی کرده اید مجرم هستید و احکام سختی خواهید گرفت.

اما اگر سهام یک شرکت را بخرید و پس از مدتی همان سهام را بدون آنکه کاری در موردش کرده باشید و آن شرکت نیز هیچ اقدام جدید و مثبتی در اقتصاد نکرده باشد را چندین برابر بفروشید شما دلال نیستید شما بورس بازید و کار ارزشمندی کرده اید و سود حاصله هم حلال است!

و اگر این کار را در حجم بالا انجام دهید شما مورد حمایت دولت هستید و مستحق تشویق و تشکر ویژه هستید!!


 

کد خبر: ۳۲٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha