۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
میانگین سن زدگی گندم برداشت شده در قزوین ۴۳ صدم درصد است
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی:

میانگین سن زدگی گندم برداشت شده در قزوین ۴۳ صدم درصد است

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میانگین سن زدگی گندم برداشت شده از مزارع استان در سال جاری ۴۳ صدم درصد بوده که از متوسط کشوری پایین تر است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: افت مفید (دانه های شکسته) و غیرمفید (سنگ ریزه، خاک و علف و کاه) گندم برداشت شده در امسال طی سال جاری نیز به ترتیب ۱.۴۸ درصد و ۱.۶ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مجید اسماعیلی با بیان اینکه میانگین افت مفید و غیرمفید گندم برداشتی از مزارع استان قزوین سال گذشته ۶۸ صدم درصد بود، افزود: افزایش افت مفید و غیرمفید به دلیل تغییر اندازه الک های سنجش کیفیت گندم بوده که در سال گذشته اندازه آن دو در دو میلیمتر بوده اما امسال به ۱.۷ در دو میلیمتر کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با مقابله مناسب با آفات گندم به ویژه سن مادر، کیفیت و مرغوبیت این محصول کشاورزی در استان قزوین طی سال های گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: سال گذشته گندم برداشت شده از مزارع استان رتبه سوم کشور در زمینه افت مفید و غیرمفید را به دست آورد و امسال نیز پیش بینی می کنیم گندم تولید شده در استان در مجموع مرغوبیت بالایی داشته باشد.

امسال پیش بینی شده ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان قزوین برداشت شود که دولت متعهد شده ۲۲۰ هزار تن آن را به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری کند.

کد خبر: ۳۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha