۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
شرکت‌های قزوین عملیات گمرکی خود را به داخل استان منتقل کنند
استاندار قزوین:

شرکت‌های قزوین عملیات گمرکی خود را به داخل استان منتقل کنند

قزوین- جمالی‌پور، استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه عملیات گمرکی برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان در گمرک قزوین سریع‌تر انجام می‌شود، شرکت‌های تولیدی باید عملیات گمرکی خود را به داخل استان انتقال دهند.

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مزایای صادرات از گمرک قزوین نسبت به گمرکات سایر نقاط کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات گمرکی برای واحدهای تولیدی و صنعتی داخل استان در گمرک قزوین سریع‌تر انجام می‌شود، شرکت‌های تولیدی باید از این گمرک برای صادرات و واردات کالا استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در ضمن اگر مشکلی برای صادرات تولیدات شرکت‌های بومی در گمرک قزوین ایجاد شود، این کار به راحتی با پیگیری مسئولان اقتصادی و صنعتی استان حل می‌شود و انجام صادرات از مبادی گمرکی سایر استان‌ها فقط هزینه‌ بیشتری از تولیدکنندگان هم‌استانی می‌گیرد و وقت زیادی هم از آنها تلف می‌کند.

جمالی‌پور با بیان اینکه ۱۸۰ واحد صنعتی استان واردات و صادرات خود را از طریق گمرک قزوین انجام می‌دهند، ادامه داد: از طریق اتاق بازرگانی قزوین رایزنی‌هایی با مدیران واحدهای تولیدی استان انجام شده تا صادرات محصولات و واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات را از مسیر گمرک قزوین انجام دهند. به همین جهت در سال جاری پنج شرکت جدید عملیات گمرکی خود را به گمرک قزوین انتقال داده‌اند.

استاندار قزوین با اشاره به توسعه انبارهای اختصاصی گمرک در استان قزوین گفت:‌ با وجود این انبارها در استان دیگر واحدهای تولیدی ما مجبور نیستند برای انبارداری، تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی یا صادراتی خود از گمرک هزینه‌ای بپردازند؛ ضمن اینکه کالاهای آنها هم از آسیب در امان خواهند بود.

وی افزود: در صورتی که شرکت‌های تولیدی ما حقوق و عوارض گمرکی را به‌موقع بپردازند و نیازی به اخذ مجوز از دستگاه‌های مانند بانک مرکزی نداشته باشند، مواد اولیه و قطعات مورد نیاز آنها یک روزه از گمرک قزوین ترخیص می‌شوند.

کد خبر: ۳۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha