۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کرونا ۱۹ هزار اردبیلی را بیکار کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

کرونا ۱۹ هزار اردبیلی را بیکار کرد

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کرونا بیش از ۱۹ هزار نفر در استان اردبیل را بیکار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی عصر یکشنبه در نشست مدیران زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: از این تعداد ۹ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند که پرداختی‌ها در این زمینه در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۵۳۵ میلیارد تومان منابع در کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا در ۱۱ رسته خاطرنشان کرد: با شناسایی واحدهای مورد نظر پرداخت این تسهیلات شروع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و معافیت شغل اولی‌ها از پرداخت حق بیمه خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش سهم مشاغل خانگی که سهم استان پنج میلیارد تومان است زمینه اشتغال هشت هزار نفر پشت نوبتی را فراهم کنیم که در این زمینه تامین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده است.

رحیمی افزود: با استقرار شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا و صندوق بازنشستگی امیدواریم استان اردبیل از مزایای طرح‌های صنعتی بهره‌مند شود تا بخشی از خلاهای توسعه‌ای در این حوزه رفع شود.

هیچ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم وجود ندارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت تخصیص خط اعتباری ویژه در حمایت از شرکت‌های تعاونی و واحدهای تولیدی را در مناطق محروم یادآور شد و بیان کرد: هیچ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم وجود ندارد و دولت بهتر است با تزریق خط اعتباری حمایتی از سرمایه‌گذاران برای حضور در این مناطق محروم کمک واقعی را انجام دهد.

رحیمی گفت: در سفر وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرمی تفاهمنامه‌ای با نماینده آن شهرستان به امضا رسید تا با تزریق منابع اعتباری توسعه شیرآلات صنعتی به انجام برسد که از این محل فعالیت‌های خوبی در گرمی شروع شده است.

وی به شکل‌گیری شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: در خلخال این شرکت تعاونی شکل نگرفته که امیدواریم با همکاری اهالی و سرمایه اولیه مردمی این مجموعه با هدف توسعه منطقه شکل گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت استقرار مرکز کاریابی در خلخال تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با تخصیص خط اعتباری ویژه در حمایت از بیکاران و به روش خوداشتغالی باید به توسعه کسب و کارهای متنوع کمک کند که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های خوبی نیز آغاز شده است.

کد خبر: ۳۲٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha