۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
اجرای مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره اجاره بها با همکاری قوه قضائیه
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

اجرای مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره اجاره بها با همکاری قوه قضائیه

اسلامی، وزیر راه گفت: از رئیس دستگاه قضا خواستم شعب خاصی برای رسیدگی به تخلفات از مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره افزایش قیمت اجاره مسکن در کلان شهرها اختصاص یابد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی امروز در حاشیه الحاق ۵۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران افزود: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره افزایش اجاره بهای حداکثر ۲۵ درصدی برای همه مردم و مسئولان لازم الاجراست چراکه یکی از راه‌های موثر در شیوع این بیماری، اسباب کشی مستاجران در چنین شرایطی است.

وی اضافه کرد: امروز در خدمت رئیس قوه قضائیه از ایشان خواستم در کلان شهرها شعبه خاصی برای رسیدگی به تخلفات از این مصوبه اختصاص دهند.

اسلامی گفت: همه باید دست به دست هم بدهند تا از این شرایط عبور کنیم چراکه این امر، موضوعی انسانی است و اسباب کشی یکی از دلایل شیوع کروناست که رعایت این مصوبه نیز بخشی از الزامات مبارزه با شیوع کروناست.

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان پرداخت وام ودیعه مسکن توضیح داد: ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن از روز گذشته بصورت پیامکی آغاز شده است و متقاضیان در این مرحله غربالگری و سپس به بانک عامل معرفی می‌شوند و طبق بررسی‌های شورای فقهی و بانک مرکزی، این منابع در اختیار موجر قرار می‌گیرد.

اسلامی درباره پیگیری حقوقی تهدید نظامی هواپیمای ایرباس مسافری ایرانی توسط جنگنده‌های آمریکایی نیز گفت: این اقدامی تروریستی است و نزدیک شدن جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی به کریدورهای تجاری هوایی شناخته شده، خلاف پیمان شیکاگو است.

وی افزود: هواپیما در مسیر مشخص (روتین) و عادی خود پرواز کرده و این رفتار جنگنده‌های آمریکایی تجاوز محسوب می‌شود و ما لازم می‌دانیم برخورد با دولت تروریست پرور آمریکا انجام شود.

اسلامی همچنین درباره الحاق ناوگان جدید به شبکه ریلی نیز گفت: به یاری خداوند، مراسم ورود ناوگان در سال جاری هر ماه برگزار می‌شود تا نشانه‌ای از اهتمام به ساخت داخل باشد.

وی ادامه داد: سال آینده روی این تجهیزات به خودکفایی کامل خواهیم رسید و خلاقیت و استفاده از فناوری روز، رو به گسترش است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کارخانجات تولید واگن کشور، سال‌ها در رکود کامل بودند، اما از سال گذشته این رکود کاهش یافت و در شرایط شیوع کرونا، از ابتدای سال، ۲۵۹ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی کشور اضافه شد و امیدوارم هدف ۲ هزار دستگاه نیز، محقق شود.

وی درباره مشوق‌های جذب حمل ریلی بار در شرایط توسعه ناوگان افزود: ما تلاش کردیم استفاده از ظرفیت ریل برای توسعه حمل بار بیشتر شود و در این خصوص توسعه خط دوم ریلی و توسعه آن در دستور کار قرار گرفته و همچنین اتصال راه‌آهن به مراکز بار و لجستیک پیگیری شده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سهم راه آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر در حال حاضر بیشتر شده است و صنعت معدنی و فولادی کشور، استفاده از حمل و نقل ریلی و ورود به این عرصه را، فرصتی می‌دانند و در این حوزه سرمایه گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین خط دوم بافق - تربت حیدریه، به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان در آستانه اجرا قرار گرفته، و این نشان می‌دهد جذابیت در بخش حمل و نقل بار از طریق ریل ایجاد شده است.

کد خبر: ۳۲٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha