۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان صنعت ریلی پذیرفته نیست
وزیر راه و شهرسازی:

عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان صنعت ریلی پذیرفته نیست

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه بانکی باید در تولید، همپای شرکت‌ها باشد و اینکه منابع مالی به کندی در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد، توجیهی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی در مراسم الحاق ۵۰ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور با بیان اینکه شبکه بانکی توجیهی ندارد منابع مالی را به کندی در اختیار تولید کنندگان قرار دهد، گفت: بانک‌ها دلیلی برای همکاری نکردن با شرکت‌های تولید کننده صنعت ریلی ندارند چراکه منابع تبصره ۱۸ که باید در اختیار شرکت‌های تولید کننده واگن و تجهیزات صنعت ریلی قرار بگیرد را صندوق توسعه ملی تامین کرده است.

وی افزود: تشکیل هرماهه چنین جلساتی، ممکن است ظاهرا تشریفاتی و غیر ضروری به نظر بیاید، اما در واقع اراده و اهتمام همه ما را به حمایت از تولید داخل نشان می‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: در چنین جلساتی، تولید کنندگان فرصت می‌یابند مسایل و مشکلات خود را بیان کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: میزان ناوگانی که از ابتدای امسال وارد شبکه ریلی کشور شده است با هدف و شعار سال جهش تولید، تطابق ندارد، اما تولید و تحویل ناوگان ریلی همچنان ادامه دارد و امیدوارم مدیرعامل راه آهن و معاونان این شرکت موضوع کندی ساخت واگن در کشور را پیگیری کنند.

وی گفت: کارخانجات واگن سازی ما باید با ظرفیت مناسب فعالیت کنند و تولیدات مناسب و شایسته ایرانی را به بازار مصرف عرضه کنند و نگرانی و دغدغه‌ای در این باره نداشته باشند.

گفتنی است؛ در مراسم امروز، ۵۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل ۴۹ واگن باری جدید (حمل اسید، غلات و لبه بلند) و یک لکوموتیو بازسازی شده که با اعتباری بیش از ۶۹ میلیارد تومان در سه شرکت واگن سازی کشور ساخته شده، به شبکه ریلی کشور افزوده شد.

کد خبر: ۳۲٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha