۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
لزوم ایجاد پنجره واحد کسب و کار سراسری تا پایان مهر ماه
وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد

لزوم ایجاد پنجره واحد کسب و کار سراسری تا پایان مهر ماه

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم افتتاح پنجره واحد کسب و کار در ۴ کلانشهر گفت: بر ایجاد پنجره واحد کسب و کار در استان‌های سراسر کشور تا پایان مهر امسال تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فرهاد دژپسند در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در ۴ مرکز استان (آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس) گفت: باید این پنجره‌های واحد کسب و کار برای رونق اقتصادی در استان‌های دیگر نیز هر چه زودتر ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد آمادگی ایجاد پنجره‌های واحد را در استان‌های دیگر نیز دارد از ایجاد پنجره‌های کسب و کار در ۱۰ استان دیگر در هفته دولت خبر داد.

دژپسند همچنین بر ایجاد سامانه الکترونیکی پنجره واحد کسب و کار تاکید کرد و گفت: باید در کنار پنجره‌های فیزیکی، سامانه الکترونیکی نیز برای راحتی فعالان اقتصادی و تسهیل در اخذ مجوزها ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد: سامانه الکترونیکی پنجره واحد کسب و کار تا پایان مهرماه امسال رونمایی شود که در این صورت کل کشور از پنجره فیزیکی و از سامانه الکترونیکی بهره مند می‌شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ذخایر و ظرفیت‌های ایران و جایگاه بالای کشورمان از این نظر، گفت:، اما وقتی رتبه بندی شروع کسب و کار را ملاحظه می‌کنیم دلی پرغصه داریم.

وی افزود: اینکه در رتبه‌های شروع کسب و کار به گونه‌ای هستیم که خود را در پایین جدول رتبه بندی می‌بینیم دردآور است، اما ظرفیت‌ها و تلاش‌ها می‌تواند نویدبخش برداشتن گام‌هایی برای ارتقا این رتبه باشد.

دژپسند با اشاره به افتتاح پنجره واحد کسب و کار در تهران در دو ماه پیش گفت: در آن زمان، نگران بودیم که آیا می‌توانیم متناسب با قول و قرار و وعده‌های داده شده عمل کنیم؟

وی افزود: خوشبختانه شاهد بودیم که کاملا با رضایت، مراحل در این مرکز انجام می‌شود و حتی در یک مورد مجوز در ۲۰ دقیقه صادر شد که خود یک رکورد بود.

دژپسند با بیان اینکه این نشانگر ظرفیت‌های کشور است گفت: امروز در این ۴ کلانشهر نیز از یک دوره زمانی طولانی در خصوص شروع کسب و کار، به یک دوره زمانی سه روزه می‌رسیم که البته این مطلوب ما نیست، اما کار بسیار خوبی انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به زمان نیمروز برای شروع کسب و کار در یکی از کشورهای خارجی افزود: با قدم‌هایی که برداشته شده، می‌توانیم با استحکام بیشتر جلو برویم و به هدف نیمروز در شروع کسب و کار برسیم.

دژپسند گفت: باید در عرصه‌های دیگر نیز این گام‌های اصلاح گرانه برداشته شود تا به هدف خود برسیم.

وی اضافه کرد: یک سرمایه گذار نباید در بحث کسب و کار دغدغه‌ای در خصوص همکاری با سازمان‌های دولتی داشته باشد و دولت نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و در هیچ جا، چوب لای چرخ سرمایه گذار نمی‌گذارد.

دژپسند با اشاره به موفقیت در کاهش زمان مورد نیاز صدور مجوزها در یک سال گذشته گفت: نسبت به سال گذشته صدور مجوزها در استان‌ها از ۵۵ روز به ۸ روز و در سطح ملی از ۱۰۰ روز به ۱۸ روز رسیده است که این یک جهش قابل توجه است

کد خبر: ۳۲٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha