۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
طرح ودیعه مسکن، مانع کاهش اجاره می‌شود
کارشناس اقتصاد:

طرح ودیعه مسکن، مانع کاهش اجاره می‌شود

بغزیان، کارشناس مسائل اقتصاد بیان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی باعث کاهش مبلغ اجاره نخواهد شد زیرا همزمان طرح ارائه ودیعه اجاره را ارائه کرده‌ایم و این موضوع بهانه خوبی برای صاحب خانه‌ها خواهد بود تا اجاره را افزایش دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، آلبرت بغزیان، کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه هدف همه سازمان‌های مالیاتی جهان به دنبال پیدا کردن پایه‌های مالیاتی جدید هستند، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی یک اتفاق جدید نیست و در کشورهای توسعه یافته انواع مالیات‌ها از جمله مالیات بر خانه‌های خالی را وضع کرده‌اند.

وی تنظیم و سامان دهی بخش مسکن را هدف مالیات بر خانه‌های خالی دانست و عنوان کرد: اساساً دولت به جز مالیات ابزاری برای تنظیم‌گری ندارد و با توجه به اینکه نمی‌توان کسی را مجبور به فروش خانه خود کرد، از این قانون برای تحریک صاحبان خانه‌های خالی به اجاره آن استفاده خواهد شد.

این کارشناس حوزه مسکن وجود چند میلیون خانه خالی را موجب افزایش قیمت خرید و همچنین اجاره دانست و اظهار کرد: با وجود آنکه وضع مالیات بر خانه‌های خالی پایه‌های مالیاتی جدید ایجاد می‌کند و موجب کسب درآمد خواهد شد، اما هدف اصلی فشار بر عرضه کننده و نگه دارنده ملک برای اجاره منزل خود است.

وی درباره اثرات منفی اجرای این طرح اظهار کرد: این طرح قطعاً باعث افزایش قیمت مسکن و اجاره بها خواهد شد و نمی‌توان به گونه‌ای این قانون را اجرا کرد که هزینه را از دارنده دریافت کنیم و این افزایش هزینه‌ها قطعاً به مستأجر و خریدار خانه منتقل می‌شود. این طرح باعث کاهش اجاره بها نمی‌شود و سبب افزایش قیمت مسکن نیز نخواهد شد.

آلبرت بغزیان ادامه داد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی باعث کاهش مبلغ اجاره نخواهد شد زیرا همزمان طرح ارائه ودیعه اجاره را ارائه کرده‌ایم و این موضوع بهانه خوبی برای صاحب‌خانه‌ها خواهد بود تا اجاره را افزایش دهند.

کد خبر: ۳۲٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha