۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
مجلس به دنبال تدوین فرمول قیمت‌گذاری خودرو
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد

مجلس به دنبال تدوین فرمول قیمت‌گذاری خودرو

موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌گوید مجلس درصدد است تا با تدوین طرحی فرمول قیمت گذاری خودرو را تعریف کرده و از التهابات بازار بکاهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با اشاره به افزایش قیمت مجدد کارخانه‌ای خودرو، گفت: اگرچه صنعت خودروسازی ابعاد مختلفی دارد اما کیفیت خودروهای داخلی، قیمت و شیوه توزیع از منظر افکار عمومی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس از ورود جمعی از نمایندگان به موضوع مشکلات موجود در حوزه خودرو خبر داد و افزود: مقرر است با توجه به شرایط خودروسازان و مطالبات و خواسته‌ی مردم تصمیم روشن و مشخصی در این حوزه اخذ شود.

بی‌ثباتی قیمت خودرو یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم
وی بی‌ثباتی قیمت خودرو را یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مردم دانست و اظهار کرد: تفاوت قیمت چهارچرخ ها در کارخانه و بازار مفسده های متعددی ایجاد می کند که باید با بررسی راهکارهای مناسب درصدد رفع این مشکلات برآمد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: به همراه خودروسازان، قطعه‌سازان، مرکز پژوهش‌ها و منتقدان در حال بررسی فرمول قیمت گذاری خودرو هستیم تا در قالب مصوبه ای بتوان بهای چهارچرخ ها را با توجه به منافع تمامی گروه ها تعیین کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان از ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو انتقاد دارند و برخی تفاوت قیمت کارخانه و نمایندگی را حاصل تصمیمات این شورا می‌دانند، از سوی دیگر برخی معتقدند حذف این شورا از فرآیند تعیین بهای چهارچرخ‌ها، نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند.

مولفه‌های اثرگذار بر قیمت خودرو باید مشخص شود
موسوی با بیان اینکه باید با کار کارشناسی مولفه‌های اثرگذار بر قیمت خودرو مانند هزینه‌های سربار، نرخ ارز و... و میزان تاثیرگذاری آنها را مشخص کرد، تصریح کرد: مجلس درصدد است تا با تدوین طرحی فرمول قیمت گذاری خودرو را تعریف کرده و از التهابات بازار بکاهد.

کد خبر: ۳۲٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha