۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
طرح منحصر به فرد ازبکستان برای رونق صنعت گردشگری

طرح منحصر به فرد ازبکستان برای رونق صنعت گردشگری

دولت ازبکستان برای رونق صنعت گردشگری اعلام کرد به هر گردشگری که طی اقامتش در ازبکستان به ویروس کرونا مبتلا شود سه هزار دلار پرداخت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، دولت ازبکستان اعلام کرد به هر گردشگری که طی حضورش در این کشور به کرونا مبتلا شود سه هزار دلار پرداخت می‌کند.

صوفی ایبوستون، سفیر گردشگری ازبکستان در انگلیس گفت: کشورش می‌خواهد به گردشگران اطمینان دهد که هر وقت بخواهند می‌توانند به این کشور سفر کنند.

وی تاکید کرد: دولت به تدابیر بهداشتی که اخیرا اعمال کرده است کاملا اطمینان دارد. این اقدامات و تدابیر در سراسر بخش‌های گردشگری اعمال می‌شود تا از گردشگران در برابر ویروس کرونا حفاظت شود.

ایبوستون افزود: رئیس جمهور متعهد شد به هر گردشگری که در حال گذراندن تعطیلات در ازبکستان به کرونا مبتلا شود، سه هزار دلار بپردازد.

دولت برای دریافت این مبلغ شروطی تعیین کرد. از جمله اینکه گردشگر باید در رفت و آمدها به همراه راهنمای گردشگری مورد اعتماد باشد، به توصیه‌های بهداشتی عمل کند و مراکز

گردشگری و مکان‌های اقامت گردشگران باید از دولت گواهی سلامت مبنی بر دارا بودن استاندارهای جدید بهداشتی را دریافت کرده باشند.

تعداد مبتلایان به کرونا در ازبکستان به ۱۹۳۰۰ نفر رسید که تا تاریخ ۲۴ ژوئیه ۱۰۶ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

کد خبر: ۳۲٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha