۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۵.۵ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی در خراسان جنوبی کشف شد
معاون سازمان صمت خراسان جنوبی:

۵.۵ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ازتشکیل ۴۲۰ پرونده تخلف اقتصادی در استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده ها ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال بوده که به برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش بازار، علی تهوری ظهر یکشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: ۹ هزار و ۷۶۰ گزارش مردمی برای رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی و غیر صنفی در استان داشته ایم.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با با بیان اینکه در راستای رسیدگی به این گزارشات و همچنین گشت های نظارتی ۱۶ هزار و ۵۹۰ بازرسی از واحدها انجام شده است، افزود: گشت های مشترک و انجام بازرسی ها در دو نوبت صبح و عصر به صورت مستمر در حال انجام است.

 وی از تشکیل ۴۲۰ پرونده تخلف اقتصادی در نتیجه این بازرسی ها خبر داد و افزود: ارزش ریالی این پرونده ها ۵ میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۴۰۱ هزار ریال بوده که برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

 تهوری ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال از ابتدای سال جاری با بررسی شکایت های مردمی به شاکیان برگشت داده شده است.

 وی با بیان اینکه در بازرسی ها اولویت را برای ۶ گروه کالایی گذاشته ایم، تصریح کرد: لوازم خانگی اعم از یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی، لاستیک خودرو اعم از سواری و سنگین، گوشت مرغ و تخم مرغ، برنج، نهاده های دامی اعم از ذرت و سویا و مصالح ساختمانی اعم از سیمان و آهن آلات ۶ گروه کالایی دارای اولویت در بازرسی و نظارتها است.

 وی با بیان اینکه نظارت بر این کالاها در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته است، بیان کرد: اقدامات نظارتی و بازرسی بویژه بر انبارها و مراکز نگهداری کالاها متمرکز شده و با برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های  متولی برخورد قاطع با متخلفین را خواهیم داشت.

کد خبر: ۳۲٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha