۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
ضرورت برخورد جدی دولت با صادرکنندگانی که ارز خود را باز نمی گردانند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد

ضرورت برخورد جدی دولت با صادرکنندگانی که ارز خود را باز نمی گردانند

کرمان- پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ضروری است دولت با متخلفانی که به چرخه اقتصادی کشور ضربه وارد می کنند، به ویژه صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده‌اند، برخورد جدی کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از صادراتی که هم اکنون انجام می شود، برای کشور ارزآوری نداشته است، اظهار داشت: بر اساس آمارها، ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات هنوز به چرخه اقتصادی کشور بازنگشته و این صادرات نمی تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه مهلتی برای صادرکنندگان تعیین شد تا هرچه سریع‌تر ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند، افزود: لازم است شفافیت اطلاعات اقتصادی در این زمینه داشته باشیم و صادرکنندگان باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

پورابراهیمی عنوان کرد: بخشی از این درآمد در واقع دیگر از کشور خارج شده، بخشی از آن قاچاق است و بخش دیگری نیز برای بازگرداندن ارز نیاز به زمان بیشتری دارند که این موارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد: در این شرایط حتی نمی توان از یک دلار هم گذشت بنابراین لازم است همه دست اندرکاران امر صادرات به ویژه صادرکنندگان، نظام اقتصادی کشور را دریابند و به کمک آن بشتابند.

پورابراهیمی تصریح کرد: صادرکننده ای که ارز کشور را حتی اگر یک دلار باشد، به سایر کشورها می برد، مجرم است و لازم است با مجرمان برخورد جدی و قانونی شود.

وی اظهار داشت: دولت هم باید سیاست‌های تشویقی و بسته های حمایتی برای حمایت از صادرکنندگان داشته باشد هم با متخلفانی که به چرخه اقتصادی کشور ضربه وارد می کنند، برخورد جدی کند.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق ارز در نظر گرفته شود، افزود: در حال حاضر بخشی از درآمد صادراتی که به کشور بازنگشته قاچاق است که البته بخشی از آن قابل وصول است و دولت باید برای وصول آن عزم جدی داشته باشد.

کد خبر: ۳۲٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha