۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
منطقه آزاد اروند معبری برای ترانزیت کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس شود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آبادان:

منطقه آزاد اروند معبری برای ترانزیت کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس شود

آبادان- خیاط زاده، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند با تبدیل شدن به معبر ترانزیت کالا به کل کشورهای حوزه خلیج فارس مزایای زیادی برای آبادان و خرمشهر داشته باشد.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان خوزستان از نظر فرهنگ، زبان، دین و ... دارای اشتراکات فراوانی با کشورهای حوزه خلیج است و این ظرفیت مهم می‌تواند رابطه خوب تجاری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: چنانچه در اتاق‌های مشترک بازرگانی بتوانیم با کشورها ذینفع باشیم و هلدینگ فکری و سرمایه‌ای بشویم به طور حتم نتایج مثبت و اثربخشی به دست می‌آید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با تاکید بر اینکه باید منطقه آزاد اروند به معبر ترانزیت کالا به کل کشورهای حوزه خلیج فارس تبدیل شود، افزود: منطقه آزاد اروند ظرفیت خط ترانزیتی به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارد.

خیاط زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وقتی فکر را توسعه دهیم کار نیز توسعه پیدا می‌کند، توضیح داد: ضرورت ندارد حتما بررسی کنیم کشورهای حوزه خلیج فارس نیازمند چه کالایی هستند که در این منطقه تولید می‌شود؛ مثلا برخی از این کشورها نیازمند کالاهای معدنی هستند که عراق در حال ساخت آن است و شناورهای آبادان و خرمشهر در این خصوص نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر شناورهای این منطقه بیکارند و رو به ورشکستگی و یا مهاجرت به بنادر دیگر هستند، منطقه آزاد اروند می‌تواند با تبدیل شدن به معبر ترانزیت کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس مزایای زیادی برای آبادان و خرمشهر داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ابراز امیدواری کرد: حمل و نقل زمینی، دریایی و تخلیه و بارگیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند است که چنانچه برنامه‌ریزی مطلوبی برای آن انجام شود، اشتغال و درآمدزایی را به همراه دارد.

کد خبر: ۳۲٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha