۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
صنعت گردشگری باید برای حراست از اشتغال حمایت شود
رئیس اتاق ایران:

صنعت گردشگری باید برای حراست از اشتغال حمایت شود

شافعی، رئیس اتاق ایران گفت: به‌واسطه تبعات اقتصادی کرونا، صنعت گردشگری به وضعیت بدی دچار شده و نگرانی‌های جدی برای ریزش ظرفیت‌های اشتغال در این صنعت وجود دارد؛ ازاین‌رو برای حراست از اشتغال موجود در این صنعت باید از کسب‌وکارهای گردشگری حمایت شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: صنعت گردشگری، بیشترین خسارت را از شیوع کرونا متحمل شد و امروز باید تلاش کنیم تا با ارائه تسهیلات و حمایت‌های ویژه، از ریزش اشتغال در این بخش جلوگیری شود.

غلامحسین شافعی در هفتاد و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی، با اشاره به تبعات بحران کرونا بر کسب‌وکارها، افزود: بخش مهمی از اقتصاد استان خراسان رضوی بر ظرفیت‌های صنعت گردشگری اتکا دارد و همین امر ضرورت چاره‌اندیشی مؤثر و همراهی سازمان‌های متولی، برای جبران خسارات وارده به این بخش را دوچندان می‌کند.

او ادامه داد: حمایت‌هایی که از این صنعت انجام می‌گیرد، باید با رویکرد حفظ سرمایه‌های آن و به‌ویژه حراست از اشتغال موجود در این بخش باشد. نگرانی جدی ما نیز از دست رفتن ظرفیت‌های این بخش است.

شافعی با اشاره به پیگیری موضوعات حوزه گردشگری توسط دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان، تصریح کرد: پیشنهادهایی از سوی این شورا و بخش خصوصی برای کمک به صنعت گردشگری خراسان رضوی ارائه شده که می‌تواند در سطح ملی نیز مطرح و با موافقت نهادهای متولی اجرایی شود.

او از استاندار خراسان رضوی خواست تا چالش‌های کسب‌وکارهای حوزه گردشگری و راهکارهای ارائه شده از سوی بخش خصوصی را به‌طور مکتوب با شورای عالی گردشگری کشور در میان گذاشته و تحقق حمایت‌های لازم را از این شورا پیگیری کند.

در این نشست علی‌اکبر علیزاده قناد، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشهد نیز اظهار کرد: بخش عمده‌ای از صنعت گردشگری استان خراسان رضوی با تبعات ناشی از بحران کرونا دست‌به‌گریبان بوده و خسارت‌های وارده گریبان بیش از ۹۰ درصد واحدهای فعال در این بخش را گرفته است.

او افزود: بخشی از بنگاه‌ها و مراکز خدماتی فعال در صنعت گردشگری استان، نمی‌توانند از این بحران عبور کنند و به فعالیت خود ادامه دهند و شماری نیز اگر حمایت‌های لازم را دریافت نکنند، به سرنوشت گروه قبل دچار خواهند شد.

در ادامه، استاندار خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کرونا، مشکلاتی جدی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگ ایجاد کرده است. همه می‌دانیم که این بیماری همه‌گیر شده و کشورهای دیگر به‌ویژه همسایگان ما را نیز درگیر آن هستند.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: خوشبختانه در ایران و استان خراسان رضوی اقدامات خوبی برای مقابله با این بیماری و مشکلات ناشی از آن در حال پیگیری است و با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک، برآورد می‌شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم به این الزام عمل می‌کنند و این امید وجود دارد که با همراهی آحاد جامعه، طی هفته‌های آینده از وضعیت قرمز خارج شویم.

او همچنین از جذب ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان سهمیه استان برای آسیب از بیماری کرونا خبر داد و تأکید کرد:‌ چنانچه میزان ثبت‌نام و تقاضا به ۳ هزار میلیارد تومان هم برسد، باز از سوی دولت تأمین شده و تعلق می‌گیرد. باید همه واحدهای بخش خصوصی که زیانی را متحمل شده‌اند، در سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته او، تاکنون میزان ثبت‌نام بخش خصوصی ۴۸۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۳۱٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha