۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
مشاور املاک، نقشی در تعیین قیمت مسکن ندارد
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور:

مشاور املاک، نقشی در تعیین قیمت مسکن ندارد

قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور اظهار داشت: بنگاه معاملات املاک زمانی به رونق بازار دست پیدا می‌کند که قیمت مسکن در کشور در وضعیت معمول و مطلوب قرار بگیرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی‌قلی خسروی گفت: بنگاه معاملات ملکی سعی می‌کند از طریق دلالی خریدار و فروشنده را به یکدیگر وصل کند و در موضوع قیمت ورود پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به این که بنگاه‌های معاملات املاک تحت نظارت هستند، عنوان کرد: مردم در تعیین قیمتِ مسکن آزاد هستند و مالکیت هر شخص در بنگاه‌های معاملاتی محترم شمرده می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور افزود: بنگاه‌های مسکن به موردهایی که قیمت غیر منطقی داشته باشند، ورود نمی‌کنند و در این هنگام با فروشنده همکاری‌های لازم را به عمل نمی‌آورند.

وی با اشاره به کمبود مسکن در کشور، توضیح داد: متاسفانه در ۷ سال گذشته دولت مسکن جدید نساخته است و هیچ عرضه‌ی جدیدی صورت نگرفته است.

مصطفی‌قلی خسروی با اشاره به قانون «حداکثر افزایش اجاره‌بها در سال جاری»، عنوان کرد: اکثر مردم موضوع «افزایش حداکثر ۲۵ درصدی اجاره‌بها» را قبول کرده‌اند و ما گزارش زیادی در این حوزه نداشتیم.

وی با اشاره به این که افزایش قیمت مسکن میزان کار مشاوران املاک را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: بنگاه معاملات املاک زمانی به رونق بازار دست پیدا می‌کند که قیمت مسکن در کشور در وضعیت معمول و مطلوب قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور افزود: بنگاه معاملات املاک به دلیل ذات کاری خود نباید به افزایش قیمت مسکن کمک کند.

وی اضافه کرد: ما تمام مصوبات ستاد ملی کرونا و قوانین جدید را به مشاوران املاک سطح کشور ابلاغ کرده‌ایم و اگر کسی قوانین جدید را رعایت نکند مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

مصطفی‌قلی خسروی ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تماس ۷۷۶۰۸۶۴۰ با اتحادیه مشاوران املاک در ارتباط باشند.

کد خبر: ۳۱٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha