۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
جزئیات افزایش ۸۰ درصدی حقوق بازنشستگان
رئیس کانون بازنشستگان استان تهران تشریح کرد

جزئیات افزایش ۸۰ درصدی حقوق بازنشستگان

دهقان نیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران جزئیات افزایش ۸۰ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی دهقان‌کیا گفت: با تلاش‌های دولت و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص متناسب‌سازی حقوق نتایج مثبتی گرفته شده است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در روش اول، آن دسته از افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند و امروز هم همان حداقل را می‌گیرند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند و حداقل حقوق را دریافت می‌کردند و در زمان حال نیز حداقل را می‌گیرند، چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. روش دوم در خصوص همسان‌سازی حقوق‌ها، شامل چند مورد می‌شود.

به گفته دهقان‌کیا، در این روش، میزان سوابق در نظر گرفته می‌شود. همچنین میزان پرداختی‌ها را در نظر خواهیم داشت و به افرادی که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، نیز امتیازاتی تعلق خواهد گرفت. در این روش افرادی که ۱۰ سال سابقه دارند، تا ۱۵۰ هزار تومان و به ترتیب با افزایش سنوات این رقم تا سابقه ۳۰ سال به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. در این شیوه افرادی که ۳۵ سال سابقه کار دارند، حدود ۴۸۰ و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

وی گفت: امتیاز دومی که این افراد می‌گیرند، این است که افرادی که با بیش از ۲۵ سال سابقه بازنشسته شدند و از حداقل حقوق بالاتر دریافت می‌کردند یا سقف حقوق را داشتند، متفاوت عمل می‌شود، به نحوی که به عنوان مثال، کسی که با ۳۰ سال بازنشسته شده و در زمان بازنشستگی ۴ برابر حقوق می‌گرفت، اما حقوق او، امروز به میزان دو برابر رسیده است، در فرمولی قرار می‌گیرد که تا ۴۰۰ هزار تومان اضافه پرداختی خواهد داشت. زیرا این فرد زمان بازنشستگی معادل چهار برابر می‌گرفته، اما این رقم به دو برابر رسیده است. امتیاز دیگر مربوط به افرادی است که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، درخصوص این افراد نیز از یک درصد تا ۷ درصد حداقل دستمزد افزایش پیدا می‌کند. این ۷ درصد هم مربوط به کسانی است که ۳۵ سال سابقه کار دارند. باید منتظر باشیم تا ببینیم پایان ماه جاری به چه اعداد و ارقامی می‌رسیم.

مدیر کل امور فنی مستمری‌های تأمین اجتماعی نیز درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان ملزم شد که حقوق بازنشستگان را متناسب‌سازی نماید. بدین‌ترتیب این امر در دستور کار سازمان قرار گرفت و با استفاده از مشارکت‌های حداکثری و استفاده از نظر کانون‌های عالی بازنشستگان، بر اساس فرمول‌های بیمه‌ای و میزان مشارکت هر فرد در پرداخت حق بیمه و همچنین مدت زمان پرداخت حق بیمه، ضمن رعایت اصل عدالت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به سرانجام رسید.

ناهید حیدری افزود: در این امر، ضریب پایه سنوات در نظر گرفته شد و مبنای آن از صفر تا ۱۰ سال و از ۱۰ سال تا ۳۵ سال است و هر مستمری‌بگیر بر اساس مدت سابقه و ضریب پایه حق بیمه مشمول همسان‌سازی حقوق می‌شود. از طرفی برای اینکه بتوانیم تشویقی هم برای سنوات بالاتر داشته باشیم، سابقه بالای ۲۵ تا ۳۵ سال را نیز در نظر گرفته‌ایم.

همچنین از این ماه میزان دریافت کمک هزینه معیشتی یا همان بن و حق مسکن نیز نسبت به سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد داشته و از ۹۰ هزار تومان در خرداد ماه به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

مدیر کل امور فنی مستمری‌های تأمین اجتماعی گفت: مشمولان متناسب سازی، همه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان آن‌ها هستند و این افزایش به همه سطوح دستمزد تعلق می‌گیرد.

به گفته حیدری حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعتبار اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۳۱٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha