۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
 ۹۰ درصد ظرفیت هتل های مازندران خالی است
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران:

۹۰ درصد ظرفیت هتل های مازندران خالی است

ساری - رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به فعالیت ۳۰۰ هتل در استان گفت: ۹۰ درصد ظرفیت این هتل ها در طول سال خالی است و صرفه اقتصادی ندارند.

ایوب فلاح نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ظرفیت هتل ها در سال خالی است گفت: فعالیت چادرخواب ها و ویلاهای غیرمجاز اجاره ای سبب شده تا هتل ها نتوانند هزینه های جاری خود را در سال تامین می کنند و باید از فعالیت واحدهای غیرمجاز جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر رتبه بندی خدمات هتل ها گفت: باید کمک کنیم که واحدهای اقامتی نظیر هتل ها و مسافرپذیرها به مناسب ترین مکان برای گردشگری و سفر تبدیل شود ولی اکنون تعداد هتل های مناسب و استاندارد استان کمتر از ۱۵ درصد است.

فلاح نژاد با عنوان اینکه هتل ها نمی توانند هزینه های جاری خود را تامین کنند خواستار ارائه مشوق های حمایتی برای فعالان حوزه صنعت گردشگری شد و گفت: اتاق بازرگانی نیز باید تسهیل گری و حمایت لازم از این بخش داشته باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بخش گردشگری فرصت زیادی برای اشتغال ایجاد می کند گفت: گرانی خدمات از جمله دلایل استقبال کم مسافران وگردشگران از هتل ها و مکان های اقامتی است و اکنون بیشتر گردشگران و مسافارن از چادرها و خانه مسافرها برای اقامت بهره گیری می کنند.

وی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت خانه های مسافر غیرمجاز در استان گفت: این واحدها به اقتصاد هتل ها و اماکن دارای مجوز لطمه زده است.

سالانه بیش از ۵۰ میلیون نفر شب مسافر به مازندران سفر می کنند که درصد بالایی از آنان در اماکن غیر از هتل ها اقامت می کنند.

کد خبر: ۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha