۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
 مصرف برق مازندران در روزهای پیک ۳ برابر رشد دارد
سرپرست شرکت توزیع برق مازندران:

مصرف برق مازندران در روزهای پیک ۳ برابر رشد دارد

ساری- سرپرست شرکت توزیع برق مازندران از امضای هفت هزار و ۵۰۰ تفاهم نامه با حدود ۲۰۰ مگاوات همکاری بین مشترکان برق برلی گذر از پیک تابستان خبر داد و گفت: مصرف برق در ایام پیک سه برابر روزهای عادی رشد دارد.

به گزارش بازار به نقل از برق مازندران، محمد حسین اسدی گرجی گفت: صنایع، کشاورزی، شالیکوبی، مرغداری ها، سردخانه ها، ایستگاههای پمپاژ آب، تصفیه خانه ها از جمله مشترکانی هستند که با امضا تفاهم نامه جهت گذر از پیک تابستان همکاری لازم با شرکت توزیع برق مازندران به عمل می آورند.

وی افزود: طرح ذخیره عملیاتی،  طرح کاهش در اوج بار، طرح همکاری ۲۴ ساعته، طرح جابجایی جمعه با یکی از روزهای غیر تعطیل، طرح استفاده از مولد به صورت خود تامین از طرح های صنعتی هستند که جمعا به تعداد ۴۵۸ مورد و به میزان ۷۶ مگاوات صورت می گیرد.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران همچنین از طرح کاهش بار مشترکان کشاورزی به تعداد شش هزار و ۸۱۸ مورد و به میزان ۱۲۱ مگاوات خبر داد که شامل شالیکوبی ها، مرغداری ها، سردخانه ها و ایستگاه های پمپاژ آب و تصفیه خانه ها می شود.

اسدی گرجی اظهار کرد: طرح کاهش بار مشترکان اداری و جایگاه های سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده یا سی ان جی ها و سایر مصارف به تعداد ۲۳۶ مورد و به میزان ۱۳ مگاوات در گذر از پیک تابستان با شرکت توزیع برق مازندران همکاری می کنند.

وی تصریح کرد: مصرف برق استان مازندران در فصل تابستان به شدت تحت تاثیر استفاده مشترکین از لوازم خنک کننده مانند کولرهای گازی و اسپلیت ها است که گواه این مدعا، رشد مصرف انرژی روزانه در ایام پیک به میزانی بیش از سه برابر نسبت به ایام عادی سال است.

کد خبر: ۳۱٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha