۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
۵۲۸ میلیون تن به ذخایر مس کشور افزوده شد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

۵۲۸ میلیون تن به ذخایر مس کشور افزوده شد

سعدمحمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، خبر داد: ۵۲۸ میلیون تن به میزان ذخایر مس کشور افزوده شده و ‌خبر افزایش ذخایر، برای نخستین بار است که اعلام می شود.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی تصریح کرد: با ذخایر جدید، ‌ ایران در جایگاه هفتم دارنده ذخایر فلز سرخ رنگ قرار گرفته است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم با ادامه فعالیت های اکتشافی، ایران بتواند ذخایر بیشتری کشف کند و جایگاه ششم اندونزی را در اختیار گیرد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: هر نیم درصد افزایش ذخیره معادل ۱۰ میلیارد دلار برای شرکت مس ارزش دارد.

سعدمحمدی با بیان اینکه ایران در طراحی توسعه مس جهان، دارای جایگاه مشخصی است، افزود: کشورمان ۴.۲ درصد از ذخایر جهانی را در اختیار دارد.

وی گفت: طرح جامع مس که برای افق ۱۴۱۰ طراحی شده با تایید و هماهنگی ایمیدرو به اجرا در می آید.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس (NICICO)، میزان سرمایه گذاری ها برای توسعه صنعت مس در بخش ارزی به ۲.۱ میلیارد یورو و در بخش ریالی به ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سعد محمدی گفت: تا افق مورد نظر ۲۹ پروژه توسعه ای در صنعت مس اجرا خواهیم کرد.

متوسط ذخایر مس برای بیش از ۱۰۰ سال
وی درباره اکتشافات ذخایر مس گفت: ذخایر در سرچشمه، میدوک و سونگون به ترتیب برای ۹۶ سال، ۱۲۰ سال و ۱۱۶ کفایت خواهد داشت و از نظر داشتن ذخایر هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی همچنین خبر داد: به زودی ۴ معدن جدید مس باز خواهد شد که با فعالیت های آن ها ۱۴۸هزار تن به تولید کنسانتره مس افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید ۲۵۰ هزار تن کاتد و ۱.۱ میلیون تن کنسانتره مس در سال گذشته را عملکردی بی سابقه در این صنعت دانست و گفت: امسال برنامه ۲۸۰ هزار تن تولید کاتد را پیش رو داریم و سال پس از آن از ۳۰۰ هزار تن عبور خواهیم کرد.

سعدمحمدی درباره فروش این شرکت اظهار داشت: ۱۱۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان فروش داخلی طی سال گذشته آن هم در شرایطی که دنیا با کاهش ۶۵۰ دلاری قیمت مواجه شد، رقمی قابل توجه برای شرکت مس محسوب می شود.

وی ادامه داد: در چهار ماه ابتدای امسال نیز عملکرد فروش شرکت ۴۳ درصد بالاتر از تعدیل مثبتی است که پیشتر منظور کرده بودیم.

به گفته سعد محمدی، در مدت مشابه سال قبل فروش به ۵۹۰۰ میلیارد تومان رسید که این رقم تا پایان تیر ماه به ۹۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

کد خبر: ۳۱٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha